tisdag 22 november 2011

Minigranar och lingonris



Jag har fallit pladask för minigranstrenden som råder i år. Var ute i helgen och plockade in två små granar som nu pryder hemmet. De både doftar gott och är härliga att titta på.



På fredag är planen att alla andra adventssaker får åka fram. Om jag nu hinner mitt i alla plugg... 
Vill ju baka saffransbullar också!

Band en krans av lite lingonrins som fick följa med hem. Den får pryda vårt gamla fönster, som en gång suttit på mormor o morfars hus.

Ska göra mig i ordning för att gå på utbildningens allra sista föreläsning. Hur galet är inte det!?

7 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Va fint det ser ut hemma hos er. Härliga gamla detaljer, det gillar jag! Var i Skövde för man tag på då fint golv? :) Underbart!

Vilken mysig afternoon tea du bjöd in dina kompisar till, allt ser verkligen mumsigt ut. Blir sugen fast jag precis ätit lunch. :)

Åh, valpen sen, så söt. Visst vill man ha en egen på en gång? Jag skulle kunna tänka mig tre små valpar fast vi redan har en stor hund. Hihi.

Ha en bra sista föreläsningsdag!

Kram Johanna

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Hej igen!

Såg att jag inte hade lagt till dig under mina favoriter, nu är det fixat!

Vikeskärs hem och ting sa...

Vilken snygg vas du har där med minigranen i. Jag ska kolla efter en snygg på Ulriksdal i helgen.
Kram

Therese sa...

Åhh så mysigt med granarna, och din krans var så söt! Härligt med sista förelsäningen, tänk nu är du strax i mål :-D Bra jobbat! KRAM <3

MIN LYCKA ♥ sa...

Minigranar är årtes stora hit! Jag äger 1 men snart 1 till;=)
Gokväll!!

Liza sa...

Så mysigt att få börja ta fram julen nu!
Blev fint med dina granar!

Ha det bra!

Kram Liza

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh så mysigt :) Jag tål inte julgranar tyvärr :D Men brukar inte ha problem med ädelgranen hemma hos mina föräldrar :) Vet inte om det finns några mini-ädelgranar :)
Kramis