onsdag 23 november 2011

Lussebak

Dagen började inge vidare med en bil som inte ville starta. Suck. Skulle åkt till Hjo och pluggat med Marica men blev en dag hemma istället. Har knappt fått ner ett ord... till slut gav jag upp och satte igång att baka istället.
 Härliga saffransbullar med smör och mandelmassa i. Godaste ever. Receptet är från Matplatsen och rekommenderas varmt!
Så ikväll blir det lussebulls- och glöggpremiär. Passar ju bra när det är sista avsnittet av Bron på ettan. Shit, höll på att dö förra veckan, såå spännande! 

Och så var det ju det där pluggandet, än är det ingen panik känner jag. Men kommer jag inte igång snart så sitter paniken inte så långt bort!

10 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej raring!

Här har det också bakats.. Men det blev vanliga lussekatter. Men nästa gång blir det massor av mandelmassa i. Det är ju såå gott!

Ser att du tittar på Bron. Jag kollade på de 2 första avsnitten bara. Är det bra?

I vilket program har du gjort din header? Jag skulle vilja ha en också med fler små bilder men vet inte hur man gör.

Snart bär det av mot Maxi. Handling på G.

Ha en fin kväll! Kraam!

Jannie sa...

Det där såg ju väldigt mycket trevligare ut än o plugga om du frågar mig....

O du?filmen va kanon!O bara så du vet,Jacob va riktigt het! ; )
Även om Edward är min kille!KRAM

Vikeskärs hem och ting sa...

Recept tack :) Eller är det vanlig bulldeg du blandat i saffran? Tänkte jag skulle ta söndagen till julbak.
Kramen

Unknown sa...

Mumma såå gott me lussebullar :). Roligare än och plugga ;). Men va hände med bilen, har ni fått igång den igen?

Ha en mysig lill lördagskväll!
Hoppas vi kan ses snart igen :).

Kram kram

A House With A View sa...

Åååhh vad himla goda det där ser ut!!! Syns att de är huuuur mjuka och goda som helst, skulle ge en hel del för att få en sån precis JUST NU!!! Haha!! Vad härligt också med hjortronglögg, myspyskväll med andra ord!!!

Stöööörsta kraaaaaaaaaaamen aka

Anonym sa...

Mmmmmmmm ser helsmarrigt ut! Kan tänka mig att de även håller sig bätre än vanliga saffransbullar utan en massa go fyllning :-).

Minigranar är ju pefekt...själv har jag tagit en för farstukvisten som skall få sig lite pynt när jag kommer hem igen. Längtar till 1a Advent.
Måste bara säga att det är en riktigt liten söting den där Charlie :-)

Stora varma kramar,
Yllet

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Idag blir det städning för hela slanten här hos oss. Och lite pyntning!
Vad gör du idag?

Kram kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oj vad de såg saftiga och goda ut, nu längtar jag ännu mer till Lucia, brukar hålla mig med saffransbaket tills dess men sen bakar jag saffrans bullar läääääänge framåt mars typ ;)

Kram F

Hemtrevligt hos Johanna sa...

De där såg himlarns smarrig ut!! Ska strax åka till mamma och pappa, ska nog föreslå saffransbullar jag!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Oj vad gott det ser ut!! Smarr! :)