torsdag 10 november 2011

Jullängtan

 Åh vad jag längtar efter att adventspynta och greja. Just nu längtar jag nog mest efter advents- och julbaket!! Som det ser ut med skolan nu så kommer jag ha massor med tid att baka och greja här hemma, me like!!
Förra året gjorde jag tryfflar av alla dess slag, dessa med vit choklad och polkagris var en klar favorit. Såna får det bli i år igen, måste bara hitta receptet. Skurna pepparkakor har jag en svaghet för med... Ser fram emot att fylla upp min fina kakburk med godsaker!

Sen har jag massor med inredningsidéer i huvudet, skoj!

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon fina!

Vad mysigt med jullängtan.
Jag trodde att jag skulle ha längtan till jul i år. Då förra årets jul var tungt, då min farbror gick bort strax innan.
Men hitills har jag ingen längtan i år heller. Vad har hänt?
Känner nästan lite ångest över vintern, snön och jul? Hm?!
Hoppas det ger sig, säkert gör det de längre fram. Då alla stakar och prylar kommer fram. För det är ju super mysigt!

Jag tycker att Mats ska vinna. Eller Ola. Älskar Ola, vilken charmig prick!
Denise var en favorit här med. Synd att hon fick lämna.
Spännande! Kl 20 sitter vi bänkade :)

Idag kommer min morfars syster och hennes man och uppvaktar Svante. Det blir lite fika.
Härlig dag du har framför dig! Lycka till på träningen.. Kram kram!

Kia sa...

Vi ska julpyssla på söndag ett gäng bestående av både stora och små, blir en 15 stycken ca.
Jag gör alltid ischoklad och rischoklad till jul sen hederliga pepparkakor och lussebullar bakar vi med barnen.

Kram Kia

Pyttianna sa...

Åhh.. så gott det ser ut! Jag längar med till advent och julmys!!! Det är något speciellt med julen alltså! :)

Kram

Nazima sa...

Va mumsiga bilder :-)
Jag toklängtar till att få börja julpyssla och baka,din kakburk ser helt ljuvlig ut, får man fråga var du köpt den? samt vad för slags kakor som ligger i den och läskas? Kram

Therese sa...

Ja nu längtar även ajg i massor, du får föresten lvoa att dela med dig av tryffelreceptet om du hittar det!!! KRAM

Elina sa...

Tryfflarna låter väldigt smarriga. För mig börjar det redan klia i fingrar. Snart dax för julbak :)