torsdag 18 oktober 2012

att övervintra ett olivträd

HEJ!
Innan förra helgen fick mitt olivträd flytta in. Då hade de stått på vår inglasade balkong några frostnätter så jag vågade inte låta det stå kvar...

 Pallen det stod på fick såklart också följa med in. Nu ska jag bara få det att övervintra... Jag har hört att de ska stå ganska dragit och att de behöver "vila" helt någon månad. Har ni några tips?
Kanske får det åka till sambons syster Johanna över vintern, de har lite fler dragiga hörn än vad vi har ;)

 Fast det vore ju kul att kunna ha det kvar här hemma. Tycker det är så himla fint ju!
Ja vi får väl se...

Hoppas ni får en fin dag kära vänner!
KRAM


5 kommentarer:

Anonym sa...

Inga tips tyvärr! men jag hoppas det klarar sig!! Kram

FruNeroLindström sa...

De är så fina. Vill ha ett till vår altan nästa sommar.
Men tyvärr ingen erfarenhet av dem än.
Men misstänker att du kommer få massa grymma tips från alla duktiga bloggare i denna härliga bloggvärld.
Hoppas du haft en riktigt skön Torsdag, Kram Malin

Anonym sa...

Ja det är så fint. Har också ett som jag ska övervintra. Har det ute i förrådet där det är svalare, men det ska nu helst stå ljust också. Hoppas våra träd överlever.

Snart ses vi :)

Kram Josefin

Vikeskärs hem och ting sa...

Ser ut som du har haft en härlig helg i London. Var bodde ni? Hotell du kan rekommendera? Vilka flög ni med?
Är själv jättesugen på att åka dit.
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

IMORGON SES VI!!!!!!!!!!!!!!!!! :D