måndag 22 oktober 2012

bloggträff del II

Efter turen till Förr och Nu i Tibro gick bilen tillbaka mot Skövde igen. Hem till dagens bloggvärdinna...


...Josefin! Och välkomna kände vi oss. Välkomna till deras fina hem!


Utanför dörren möttes vi av två fina mjölkkannor. De såg väldigt trevliga ut. Trots det regniga och trista vädret.



Josefin och hennes sambo har nyligen byggt sitt hus. Planerat och tänkt, fixat och donat. Och vilket resultat. Vilket hus. En dröm!
Mina husbyggar-drömmar väcktes på nytt. Precis som vid förra bloggträffen.



Så mycket inspiration fick jag. Jag bara älskar köket. Vitt, lantligt och modernt. Helt i min smak.





Jag är svag för öppna hyllor. Och porslin. Precis som Josefin! Åh åh åh, säger jag bara.



Dåligt väder ute. Men desto mysigare inne. Vi satt länge i soffan med varsin kaffekopp och pratade. Åt och fikade lite mellan varven. En riktig mysdag.


Åh, vart har du köpt din tallrikshylla? utbrast jag. Men se, den fanns inte att köpa någonstans. Josefins duktiga pappa hade nämligen snickrat ihop den. Helt underbar!


Josefins sambo fick ställa upp som fotograf. Och ja, vi fastade ju. Jag och två goa bloggvänner!

KRAM


5 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! :)

Ni verkar ha haft en mysig bloggträff i det fantastiska blogghemmet. :)

Du verkar också haft en fantastisk Londonresa. :) Shoppade du mycket?

Vad duktig och kreativ du är som börjat sticka. Snygg färg har du valt också. ;)

Kram kram
Madde

FruNeroLindström sa...

Vilket underbart hem.
Har missat hennes blogg men får nog allt ta och besöka den.
För misstänker att den kryllar av underbar inspiration med tanke på hur fint hon har det.
För min del är problemet med träningsutmaningen att jag själv glömmer skriva upp tiderna ;)
Är ju många som legat i förkylningar nu i Oktober, så ge inte upp, tror du kan ligga bra till ändå.
Hoppas du får en riktigt skön Tisdag, Kramar

Villa Carl Larsson sa...

Vilka fina bilder du har tagit :) Roligt att se när någon annan fotat i mitt(vårt) hem. Så himla mysigt att ha er här. Hoppas du har en bra vecka. Lillen sjuk hela helgen tyvärr. Blev inget IKEA för vår del.

Kram Josefin

Sofi sa...

Hej vännen!
Förstår att du fick mycket inspiration:) Så himla fint hon har den där Josefin:) Skitsnyggt rent ut sagt!

Ni ser verkligen ut att ha haft en toppendag!

Kram på dig

Therese sa...

Hi hi jag ser ju nu på ett av fotona att jag visst var med på er träff, iaf en liten del av mig, ser ju att hon har sin lilla VÅGA skylt framme, så skoj! :-D KRAMIS <3