måndag 1 oktober 2012

måndagsfika och träningsutmaning

Efter en lugn dag på jobbet kom en fin vän på besök. Fick ett tips från bloggen Ett bättre du på en Mangoglass med kokosmjölk. Superduper lätt och superduper gott!
Mixa halvfrusna mangobitar med kokosmjölk och lite vanljsocker till en krämig smet. Riv över lite mörk choklad och kyl en stund. Gärna i frysen. 
MUMS! 
Båda nyttigt och gott!

Första oktober idag. Jag deltar i en träningsutmaning hos bloggerskan Malin. Gå in till henne HÄR och läs mer!
Nu kör vi! 
Imorgon ska jag börja fylla i schemat. Det gäller att få ihop så många träningstimmar som möjligt under en månad. Jag tänkte träna som jag brukar och se hur långt det räcker :) 

Hoppas ni haft en fin måndag!
KRAM

7 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

You got mail ;)
Det där lät ju inte alls fel. Och vilken söt form.
Tack för tipset om den där yoggi-kvargen. Perfekt när man är på språng ju, eller som i helgen på jobbet.

Underbara höstbilder du tagit, här hade vi en ganska trist och grå helg,
Ha en mysig kväll. Kram Malin

Jennys gömma sa...

Ser verkligen mumma ut det där! :) Ha en skön måndagkväll, kram Jenny

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Allt bra med oss. Vi startade den här veckan med en shoppingtur. En lyckad sådan.

Helgen har varit bra. I lördags var vi hos vänner på middag och igår kväll var vi hos kompisen Madde på kvällsmat. Så nu äntligen har jag fått lite bilder ifrån hennes charmiga hem. Förra gången tog ju batteriet slut i kameran ;) Blir ett inlägg imorgon. Orkar inte nu.

Var filmen bra? Vad har ni mer gjort i helgen?

Resten av veckan blir lugn. Har inga direkta planer än så länge försen till helgen. Då har jag en date med min man ;)
Du då? Vad ska du hitta på?

Vi såg Johan Falk filmen i lördags. Oj, oj jag säger bra Frank Wagner. Grrrr... Hehe!

Kramis

Anna sa...

Mums så gott det lät! Sånt gillar vi!

Ska kolla in träningsutmaningen är taggat som få nu!

Kramen!

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Mmm, gott med mango, det tycker jag är jätte gott. :)

Jag har det jätte bra, mår toppen.. :) Hur mår du? Hur är det på jobbet? Nu så här på hösten är det många inskolnin/utvecklingssamtal som väntar.

Bilderna från er semester ser härlig ut, vad brun och vacker du är.

Kram kram Madde

Therese sa...

Vilken kul utmaning, hade också velat haka på men får väl göra det då min hals bestämmer sig för att bli ok... snart 6 veckor med en kropp som inte varit kry, så suuuuurt :-/ tur iaf att man kan ta sig ut på promenader... Massa kramar fina du <3

Sara sa...

Åh, det där måste jag testa, fast får nog prova utan chokladen då. Vi kör en månad till utan godis och sånt här nu när det rullar på så bra. Så såna här tips är ju guld värda :D

Ha en skön kväll! Kram