måndag 8 oktober 2012

liten mellanmålskaka

Jag bakade ju två kakor igår. En söt söt och en lite nyttigare. En mellanmålskaka helt enkelt!
Efter ett eget-improviserat recept. 

Tänkte ni kunde få receptet. För det blev faktiskt riktigt lyckat, och gott gott!



100 g smör, en fjärdedels dl socker, 1 tsk vanilj, 2 tsk kanel, 1 tsk ingefära, 1 dl dinkelmjöl fullkorn, 1 dl rågflingor, 1 dl bakprotein-pulver, 1 ägg, 50 g hackad mörk choklad, ½ dl hackade hasselnötter, ½ dl pumpakärnor, 1 liten burk kikärtor. 
(alla mått är ungefärliga)

Vispa mjukt smör med socker och vanilj. Rör i ägget. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner. Skölj kikärtorna ordentligt och låt rinna av. Mixa dom lätt med stavmixer. Blanda, tillsammans med nötter, frön och choklad i degen. Klicka ut kakor på en plåt och grädda i 10 minuter.

Ett annat recept på mellanmålskaka hittar ni HÄR!

Hoppas ni har en fin start på veckan. Hos mig värker halsen, fortfarande! Usch och tvi!
KRAM

5 kommentarer:

Unknown sa...

Mumma det får man ta i prova!
Japp här fortsätter sjukstugan, så fruktansvärt segt, blir hemma imorrn med!
Krya på dig vännen
Kramar

FruNeroLindström sa...

Smarrigt, låter som ett bra alternativ till mina mellanmålsmuffins.
Jo, jag är piggare nu. Det bröt aldrig ut utan vände i dörren tack och lov.
Så träningen funkade över förväntan igår, även om jag försökte ta det lite lugnare.
Hoppas verkligen din hals ger med sig snart, förstår att det kliar i kroppen. Men friskluft och en lättare promenad tror jag ibland bara är bra.
Ha en riktigt skön Tisdag, Kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Hur är det? Är du något bättre i halsen?

Kramar!

Ekenäsliv sa...

Hu så trist att halsen fortfarande gör ont…
Krya på dig!
Kram Anna

Jannie sa...

Mumma!kan man beställa ett dussin kanske?mINST!
KRAM