fredag 5 oktober 2012

vitaminkick till frukost

När jag vaknade upp med halsont idag också, (förkylningen kom smygande natten till igår), tänkte jag att nu sjutton ska jag ge kroppen en vitaminkick som heter duga.

 Jag mixade två clementiner, några hallon, ingefära och Mivi Total Sport till en härlig smoothie.
Väldigt gott blev det och fullproppad med vitaminer och antioxidanter. Bara färgen gör ju så man blir piggare!



En tallrik gröt och en kopp med honoungsvatten fullbordade frukosten. Nu bara måste ju det onda i halsen försvinna!! 

Ser ut att bli en solig fredag. Härligt!
Jag ska snart göra mig iordning för en dag med "mina" goa knattar på jobbet!

Ha en fin fredag!
KRAM

8 kommentarer:

Anonym sa...

NEEEEEEJ! Krya på dig!!!! usch!!!!

Therese sa...

Näe inte du med, här går jag nästa vecka in på sju veckro med halsont, måste ta en odling å se vad det är för skit jag har åkt på :-/ Hela september är en förlorad träningsmånad :-( Får kanske styra upp det med en sockerfri månad istället... Ha en fin helg, och krya på dig <3

Kia sa...

Håll dom borta!!
Ha en toppen fredag!

Kram Kia

FruNeroLindström sa...

Ja, fy sjutton för dessa skit förkylningar.
Funkade vitaminkicken? I så fall blir det en här imorgon.
Morgonrundan med Dix blev ju inte alls som jag tänkt sky-hög puls med tanke på det extremt långsamma tempot och helt konstig när jag kom hem, så back to bed.
Cirkelpass, gud så kul. Har tänkt köra det med mammorna på måndag, så har du några förslag på grymma övningar där du bara använder kroppen så hojta gärna.
Hoppas ni får en mysig kväll & krya på dig, Kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ah men för tusan: sjuk igen??
Pust! Hoppas att vitamin-kicken gjorde susen.

Vi mår bara bra. Idag har vi varit hemma hos min bror och svägerska på lunch, sen när vi kom hem blev det en promenad med Nenya, när vi kom hem kom min svärmor på en kaffe. Så dagen har gått i ett.

Hur har din dag varit?

Kram, kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Fy vad trist men bara du är kry till nästa helg. Måste ju va pigg och fräsch om man ska till London ;)

Ikväll blir det en film, imorgon förmiddag ska vi först på kalas. Kompisen Tobbe fyller år. Sen ska vi på date. Såg att Batman filmen slutat gå så vi hyr nog nåt istället men ut på resturang och äta ska vi. Sen på söndag vet jag inte vad det blir.

Skönt att du slapp jobba så sent.
Tror du orkar göra nåt i helgen eller blir det att kurera dig?

Kram!

Anonym sa...

Det är de där dagisbacillerna som spökar. Ett under att ni klarar er så bra ändå. Jag pallar inte i alla fall men hoppas på att bli immun så småningom :) Den där vitaminkicken är något som jag också skulle behöva en dag som denna. Usch för sjukdomar. Det var också skillnad när man bara hade sig själv att ta hand om och man kunde kurera till 100%. Det är liiite annorlunda nu hehe.

Kram och krya på dig. /Josefin

Anna sa...

Hoppas dina vitaminbomb på smoothie håller halsen i trim! Det är ju så tråkigt med förkylningar!