söndag 28 oktober 2012

lugnets helg

HEJ!
Min helg har gått i lugnets tecken. Maken på trött vecka och helg får man leta efter tror jag.
Vi har passat på att njutit av det härliga vädret och haft lugna kvällar i soffan!

Vi har fått en ny kompis hemma. En kandelaber. Jag har suktat efter en sån länge. Och när den här godingen dök upp på Campadre kunde jag inte låta bli att slå till.
Oj så nöjd jag blev! 
Vi satt länge igår vid bordet, jag och min fina sambo. Åt gott och pratade. I skenet från ljusen. Det var mysigt det. Kvalitetstid på riktigt!

Har ni haft en fin helg?
Ni har väl inte glömt ställa om klockan? 

Vi väntar finbesök, min stora lillebror och hans tjej kommer hit några dagar på deras höstlov. Det blir bra det!

KRAM

10 kommentarer:

Sofi sa...

Hej fina du!

Det låter ju som ni har haft en fantastisk helg! Så mysigt att ta det lugnt och rå om varandra, det borde man göra oftare:)

Här har det varit lite tvärtom den här helgen;) I fredags var jag hos en jobbarkompis tillsammans med mina kollegor, vi åt och drack gott:)
Sen var jag ju på Ladies night igår, hann med ett litet krogbesök efteråt också:)
Idag har det dock varit rätt lugnt (och segt:)

Imorgon har vi planeringsdag sen väntar en mycket lugn vecka med många lediga barn och det känns bra:)

Hur har du det i veckan?

Såg att du skulle få besök, så kul!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Vilka fina bilder du tagit. Och vilket fin kandelaber.
Har du handlat mycket på campadre?

Vad kul att bror + tjej kommer. En tur till Lager 157 låter som inga fel det heller.

Idag har vi varit ute och gått en långpromenad. Sen har jag tvättat sommar/höst jackor och hängt undan.
Vilken dag vi haft. Jisses, vilket fint väder.

Kan tänka mig att Johannas och Peters badrum var fint. Hoppas att vi får se lite bilder därifrån snart.

Nu blir det te och macka. Och snart Solsidan. Sen blir det förmodligen sängen straxt efter det. Är så sjukt trött på kvällarna.
Vi började titta på filmen "The Avengers" i fredags kväll. Men vi orkade inte se hela. Så skulle vi se färdigt den igår kväll. Men jag gick och la mig. Micke fick se den själv. Sjukt trött är ordet.

Sov gott sen då! KRAAAAM!

Anonym sa...

Den ser verkligen fin ut. Ska bli roligt att se den i verkligheten, för vi ska väl få till det på något sätt hoppas jag :)

Kram! MM

Anonym sa...

Låter otroligt härligt. Här har vi haft fullt upp som alla andra helger. Lördagen spenderades på IKEA. Det tar sin lilla tid. Trötta! Och i morgon redan ny arbetsvecka, Puh! Näe jag vill också ha lov.
Så otroligt fin kandelaber. Mys!

Söt om dig. Kram kram Josefin

Eklenäsliv sa...

Åh så mysigt!! Och Matteus porslin som jag är helt sjuk på;-) Har en sån kandelaber i golvmodell från Sia som jag fick i julklapp för ett par år sedan som jag bara älskar!!
Vi har haft en produktiv helg:))
Nu vankas ledig vecka, very nice:))
Kram kram Anna

FruNeroLindström sa...

Låter som en underbart skön helg.
Och förstår att du är nöjd med kandelabern, supersnygg.

Ja, lördagen var riktigt lugn och skön, kändes som att det var precis vad vi behövde.
Igår blev det långpromenad och när vi lagom lyckats få i oss lunchen efter den kom J från jobbet och tyckte vi skulle packa in oss i bilen omedelbart så vi hann ner till Ikea i Älmhult.
Spännande utflykt men blev en låång kväll;)
Hoppas du får en riktigt mysig start på veckan, Kram Malin

Kia sa...

Underbart väder i helgen med utedagar, fix, tidsomställnig m.m. så jag var rätt trött idag när jag vakna. Men jag jobbar bara 3 dagar denna vecka så jag får vila sen.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Therese sa...

Vilken läcker kandelaber, förstår att du är nöjd! Själv fick jag två trearmade silverljusstakar av mamma som jag bara lääängtar till att få duka upp med! KRAM

Pyttianna sa...

Härligt med myshelg och besök av bror plus tjej i veckan. :)
Vi har också slappat och haft det gött i helgen, underbart!
Man blir så trött när det blir mörkt så fort tycker jag. Längtar till advent så det lyser upp lite mer! :)
Så fin kandelaber. Jag fick en nästan likadan i julklapp förra året och oj vad nöjd jag är över den.

Kram!

Anonym sa...

Så fin, förstår att ni hade det mysigt i skenet av ljusen.
Önskar dig en härlig kväll
Kram
AC