tisdag 2 oktober 2012

en pläd på soffan

SOVMORGON! 
Me like!
Jag älskar att börja jobba sent ibland. Att ha den där tiden att ligga och dra sig på morgonen. Äta en lång frukost. Så skönt! Soffan såg så inbjudande ut den här morgon så frukosten intogs här. 



Jag blev så less i helgen. Jag ville ha nya möbler, nya tapeter, nya precis allt. Typ. Men det går ju inte. Så slängde jag en pläd över soffan. Och tänk. Vips fick rummet en helt annan känsla. 
Att lite kan göra så mycket!

Nu ska jag dricka ur mitt kaffe och göra mig iordning för veckans andra dag!
KRAM

11 kommentarer:

Tove sa...

Tänk vad de små sakerna kan göra stora förändringar;)!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Goodmorgon!

Tänk vad så lite kan göra. Jag känner igen det där med att vilja göra om precis överallt. Och köpa nytt, nytt, nytt!

Vi har skitväder idag. Hoppas på att kunna ta en promenad mellan skurarna åtminstone. Får Nenyas skull.
Annars gör vi inte så mycket idag.
Har vaknat med huvudvärd :( Segt!
Svante sover för tillfället så jag passar på att blogga lite.

Härligt att filmen var bra. Boken är ju riktigt bra så jag hoppades på att filmen ska vara lika bra. Var den otäck?
Nja, det lutar åt att vi ska se Batman. Du vet, Micke och svenska filmer ;)
Vi firar inget speciellt utan vi har sagt att vi ska försöka komma "ut" en gång i halvåret och göra saker utan lillen. Och nu är det dags. Så en middag och bio får det bli denna gång. Vi ska prova en ny resturang i stan. Paulos heter den. Ska vara bra har vi hört.

Jag handla bara till mig denna gång. Köpte hela 7 plagg. Ett par byxor, en sjal, 4 toppar/linnen och en cardigan. Kände för lite höstnytt i garderoben.
Så där som du känner för inredning att du vill ha allt nytt så känner jag just nu för kläder. Skulle helst vilja slänga ut allt och köpa nytt. Men det går ju inte. Absolut inte nu på mammapengen ;P Så jag började med några nya grejer.

Vad ska du göra idag? Jobbar du sent i dag eftersom du börjar sent?

Har du pratat med Johanna om den 20:e? Vore jätte kul om hon blir med.

Ha en fin dag på jobbet! KRAMAR

Sofi sa...

Hej vännen!

Har också sovmorgon idag!
Lyxigt värre:)

Så fint det blev med pläden!
Känner likadant, vill ha nytt! Haha tror vi är många i bloggvärlden som känner så just nu:)

Tycker du har superfint i alla fall:)

Ha en bra dag!

Kram kram

vitapusselbitar by me sa...

Vilken fin blogg du har!
I bland får man panik på sitt hem, jag är likadan skulle kunna byta ut allt vissa dagar! men som sagt det går jue inte, kul när kuddar och filtar kan fixa till rummena:)
Jätte fint blev det
Ha en fin dag
KRAM Elle

FruNeroLindström sa...

Haha, ja ibland räcker det att bara flytta om lite saker så känns allt genast bättre.

Så skönt med lugna morgonar, välbehövligt ibland.
Hoppas du får en härlig fortsättning på Tisdagen,
Kram Malin

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det är väl skoj när man kan förändra med så enkla medel !! Ser riktigt mysigt ut !!

Kraaam

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Mysigt med tjejmiddag imorgon. R får han var hemma då eller har du kört iväg honom?! :)

Det är en lite dyrare pizzeria tydligen som ska ha så god mat. Ska bli kul och se om det är en "Aha-upplevelse" eller inte.

Vi fick väldigt fint väder här på eftermiddagen så vi var ute länge och fick friskluft. Svante han går och går och skrattar. Han blir så lycklig när han lyckas komma fram till sitt mål utan att ramla. Roligt att se de små liven.

Jaha, idag är det bara skit på tv :(

Hoppas Johanna svarar och blir med. Vore så roligt att träffa henne igen.

Krammmm....

FruNeroLindström sa...

Jodå, en mysig dag med morgonp-pw, babysim och en eftermiddag med underbart höstväder så det blev 3 timmars trädgårdsfix. Men ikväll känner jag mig frusen så kurat ner mig i sängen med honungsvatten och håller tummarna för att det inte är J's influensa som börjar krypa på. Hur har din dag varit när arbetet var avklarat?
Hoppas ni får en mysig kväll. Kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

JAVISST!! Har jag glömt att sagt det??? Va? Ja men visst förstår du. Nästan på födelsedagen så tog han sina första steg. Och igår när jag och Micke stod i köket kom han farande i ögonvrån ute i hallen. Gående.
Det går så himla fort. Bara på några dagar och några vurpor så går han mindre sträckor själv.

Nja, jag har inte kollat så mycket på X-factor. Och har jag tittat så har jag enbart dreglat över A. Carlsson :) Haha!!

Kram!

Ekenäsliv sa...

Härligt!! Visst är det skönt att det ibland inte krävs så mycket för att det ksa kännas nytt i ett helt rum, underbart!
Kram Anna

indianmarknad.se sa...

Snyggt!