fredag 26 oktober 2012

hela sverige bakar

Kollar ni på Hela Sverige Bakar?


Åh. Det är ett riktigt Emilia-program. Jag njuter varenda sekund.
Suger in baktips, tillvägagångssätt...


... och de vackra bakverken. För visst är de vackra? Bröd såväl som kakor och sötebröd.



Jag tycker jättemycket om att baka. Men tiden och orken räcker inte alltid till. Dessutom undviker jag att baka söta bakverk. Ni vet. Man ska ju inte äta så mycket sånt ;) Och har man det hemma, ja då äter man.
För det finns inte mycket som slår hembakat. Tycker jag!


Men mest av allt kollar jag nog på miljön programmet spelas in i. En dröm. Så himla fint! Slottsmiljön, köket. Deras fina redskap. Slevar, vispar, maskiner, bunkrar. Och kylarna i pastellfärger från Smeg.
UNDERBART!

Hoppas ni har en fin fredagskväll!
KRAM

3 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Har sett reklamen för detta mysiga program, men tyvärr inte blivit av att jag sett det. Vi är ju rätt kvällströtta så brukar stänga av tv:n vid nio ;)
Blir en lugn helg. Varit i badhuset och myst lite nu på morgonen så nu ska vi hem ochfkrtsätta mysa. J måste jobba extra imorgon så gäller att njuta av den lediga dag vi får. Hade väl planer på en joggingtur i em men verkar som jag sträckt mig i vänsterlåret igår på långrundan då man spände sig lite på vissa hala ställen :( så får nog bara bli en liten hundpromenad för i morgon väntar långpromenad med fin vän igen.
Hur ser era helgplaner ut?
Hoppas ni får en mysig lördag, kram Malin

Jennys gömma sa...

Hej! Visst följer jag det programmet, en av mina favoriter just nu! Det är så mysig miljö de bakar i också. Ha en bra helg, kram Jenny

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Vilken fin morgon vi har. -9 grader och klar blå himmel.

Jag ligger just nu bredvid Svante som somnade om precis. Ska väl pallra mig upp och borsta tänderna. Tror jag ska slänga i en maskin tvätt också.

Jag har bara sett 2 avsnitt av det programmet. Men håller med om att det är fin miljö och så.
Hon som bloggar Ninis, är hon kvar i tävlingen?

Allt är bra förrutom att jag känner mig trött, seg och små tjurig just nu. Inge roligt alls, tycker inte om att vara så men har det så ca 1 gång i månaden. Skit är det. Men det går över :)

Åh vad spännande att få se deras badrum. Är förmodligen en dröm skulle jag kunna tänka mig.

Vad blir det i veckan som kommer?

Ha en fin dag!! Kramar