tisdag 16 oktober 2012

london

LONDON!
Oj, vilken bra helg vi har haft!
Jag måste bara be om ursäkt. Bilderna är tagna med min iphone, orkade faktiskt inte släpa på kameran.


Picadilly Cirkus. Ja, ett måste att besöka. Men inte så märkvärdigt.



På lördagen besökte vi Notting Hill. Här råkade vi springa på Jamie Olivers affär. Tänk vilken tur. För vilken dröm, helt underbart! Kunde inte låta bli att köpa ett gott bröd att mumsa på på vägen till Portobello Road.


Portobello Road ja. Det var mysigt. Massor av folk och härlig stämning. Affärer och stånd med crepes om vartannat.



Och The Hummingbird Bakery. Det var ju ett måste. Men jag måste säga att jag blev besviken. Muffinsarna såg godare ut än vad de smakade...


På eftermiddagen gick vi på musikal. Billiga biljetter hade fyndats på morgonen. Phantom of the opera. Mäktigt var ordet!



På kvällen hade vi bokat bord på The Savoy. Hotellet. Det var prådigt må jag säga. Herrar i hatt utanför som öppnade dörrar åt oss. Vänster bild är från lobbyn, höger från damrummet.
Maten då, nja. Kan äta bättre när man går ut här i Skövde ;)



På söndagen öppnade inte affärerna förens vid lunch. Så vi hann lite sightseeing. Big Ben och London Eye! Vi lyckades pricka in när klockan ringde.



Vid Buckingham Palace hamnade vi mitt i vaktbytet. Flaggan var hissad vilket betyder att drottningen var hemma.


London Underground. Smidigt sätt att ta sig. Men skulle ändå rekommendera bussarna. Du ser så himla mycket mer!




Och sist men inte minst. Shopping. Reagent Street, Oxford Street och gatorna där om. Bäst var ändå Victoria Secret. Vilket affär. Allt gick i rosa, svart och kristall. Underkläder i rader. I alla färger och mönster du kan tänka dig! Underbar service. Ett stort MÅSTE att besöka!!!

Jag fick med mig lite hem från Londons shoppinggator. Men mer om det sen!
TACK tjejer för en fantastisk helg!!

KRAM

4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Låter som en underbar helg. Har inte varit i London sen jag var typ 14 år. Men vi har pratat flera gånger om att vi måste åka dit.
Haha, måste bara berätta: du var med i min dröm i natt. Och det var helskumt (och rörigt som alltid drömmar är). Vi var i ett jättegammalt hus och skulle ta hand om massa barn. I husen bredvid bröt det ut slagsmål för att det var något skumt ligistställe. Och sen skulle de försöka ta sig in där vi var och vi hade självklart glömt låsa ytterdörren. Men vi försökte hålla emot. Vaknade precis när de höll på att lyckas komma in.
Ja du, konstigt hur hjärnan går på spinn ibland ;)
Hoppas du får en mysig Onsdag, och välkommen hem, Kramar Main

Johanna sa...

Åh, det låter som en perfekt helg i en av mina absoluta favoritstäder! Jag blir så sugen på att åka dit igen men måste ju hålla i pengarna nu till den stora resan :) Visst är Fantomen helt magisk!? Jag skulle kunna se den hur många gånger som helst!

Marika sa...

Hej fina du!
London är fantastiskt. Dit kan man åka många ggr. Häftigt att gå på opera, det skulle jag med vilja göra!
Kram på dig, Marika
Ps..saknar min blogg faktiskt...;)

Jannie sa...

Vilken lyxhelg!O såååå goa bilder!
handdukarna o burken du shoppat,stod det verkligen Emilia på!<3
KRAM