onsdag 10 oktober 2012

om att ha börjat sticka

GODMORGON fina ni!
Sovmorgon här idag, jag njuter. Särskilt när jag jobbar till närmare åtta ikväll...


Att sticka är något jag har gjort till och från sen jag var väldigt liten. Det var farmor som lärde mig. Hos farmor fick jag prova många olika handarbeten och tycker fortfarande det är väldigt roligt!
Tror faktiskt det finns en liten gumma där inne i mig någonstans ;) 

Jag har känt att kvällarna ofta bestod av tv eller dator här hemma. Jag ville göra något annat. Så sprang jag av en slump på stickor och garn i en affär i helgen.
JA, sticka ska jag göra!

Och nu har jag svårt att sluta. Ett helt nystan är nästan uppstickat och jag måste köpa mer. Aviga och räta maskor behärskar jag bra, det vore roligt att prova fler utmaningar senare!

Om ni undrar ska det bli en halsduk. Den är väl klar någon gång framåt mars, hihi!

Ha en härlig dag!
KRAM

9 kommentarer:

Johanna sa...

Vad lustigt, att inhandla stickor och garn stå på dagens att-göra-lista, fick ett infall igår att jag skulle sticka mig en halsduk då jag tröttnat på att alla fina är i ull vilket jag inte tål. Dock har jag aldrig stickat innan så det blir nog en del youtube för mig :P Vad har du för storlek på stickorna?

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Vad kul!! Åh vad duktig du är. Skulle vilja lära mig att sticka någon gång. Min faster är en hejare på stickning. Nyss har hon stickat klart en mörkgrå pippi-tröja med vita ränder till Svante. Så fin!! Den blir att ha i vår med dunvästen.

Vi har det bra. Idag ska vi till en gammal kompis på lunch.

Lång dag för dig idag!

Kramar

FruNeroLindström sa...

Så mysigt, jag är också en periodare när det kommer till stickning och handarbete.
Det resulterar tyvärr i att projekt aldrig blir klara ;)
För när jag får sug efter det igen brukar jag repa upp det gamla för jag har kommit på något nytt ;)
Nja, jag skulle visst inte ropat hej så fort, tycker jag idag börjar bli lite snorig igen och små känningar i halsen. Får se vad det blir med det. Men nästan så man börjar undra om vi kan sprida baciller via bloggarna, för det är många som är förkylda nu.
Hoppas du får en mysig Onsdag trots lååååång arbetsdag. Kramar Malin

Therese sa...

Mysigt att sysselsätta händerna lite, jag är en periodare, sist jag stickade var det åremössor som tillverkades i parti och minut... kanske skulle göra några nya sådana? Önskar dig en toppe nfin dag, å du, lite adventfitn får man börja med redan i mitten av november tycker jag ;-D
KRAM

Johanna sa...

Okej, ja det kan vara fint med lite glesare också. Nu gäller det bara att komma igång också... :)

Kakorna blev kanongoda, jag gjorde de andra som du bakat tidigare då jag hade ingredienser till dom hemma.

kram

Kia sa...

Vad kul! Jag har faktiskt beställt ett mönster och garn, kommer nästa vecka. FÅ se om jag får till det??

Ha det toppen!
Kram Kia

Ekenäsliv sa...

Va duktig du är! mysigt att sticka, min mormor gjorde de finaste tröjor man kan tänka sig… På sportloven när jag var där med min syster och kusin och de två andra var ute och busade, ja då satt jag med mormor o stickande, hi hi..
Hur är det med halsen förresten?
Kram Anna

Jennys gömma sa...

Hej! Önskar att jag också kunde sticka, har glömt hur man gör. Men det kanske finns en "gumma" i mig också om jag bara provar! :) kram Jenny

Sofi sa...

Å så kul att sticka! det skulle jag med vilja kunna:)

Här blev det också sen jobbkväll igår och tidig morgon:)

Så ni åker redan på fredag! Å så kul!!! Ja men det är ju redan imorgon!!!;)
Vi åker ju också snart och vi ser båda fram emot det så mycket! Har ju några butiker som jag vill in på annars så tar vi det lite som det kommer, mycket shopping blir det i alla fall:)

Ha en super mysig och kul resa nu! Vill ha massor av tips när du kommer hem!:)

Kram på dig