söndag 7 oktober 2012

baka baka liten kaka


På nyhetsmorgon i morse bakade de jitterbugg. Tyckte det såg så himla smaskigt ut. Och efter att ha varit inne typ hela helgen för att kurar min hals, som gör vansinnigt ont men 1177 tycker det ska läka ut av sig själv, var behövde jag på att aktivera mig lite.

jitterbugg fick det bli. Min blev inte fullt så snygga som dom på tv, men jag kan intyga att den smakade himmelskt gott! Perfekt Emilia-kaka. Jag som älskar sånt som är sådär läskigt sött.
Bakade en annan kaka med, en nyttig sådan. Mer om den sen :) 

Har ni en skön söndag? 
Här visar sig hösten verkligen från sin bästa sida, vill ut och springa. Men går ju inte med min hals... SUCK!

KRAM 

9 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åh så gott!!!!

Jag skulle just skicka och fråga hur du mår. Men nu behöver jag ju inte det.
Jag säger så här istället: bättre du är sjuk NU. För två helger i rad har du roligheter på gången. Och då kan man tamitusan inte vara sjuk!!!

Kram

Anonym sa...

Så gott. Hade gärna kommit och smaskat en sån god kaka :) Vi har orkat oss ut, eller snarare jag, på en promenad runt stallsiken. Har inte feber, men har som du ont i halsen och känner mig orkeslös. Sjukt less på sjukdomar nu. Önskar man vore som de små. Lille E kör på som vanligt och har hur mycket energi som helst. Varit sjuk? Jo man tackar ja.. märks inte ett dugg. Men självklart glad för det. Önskar man kvicknade till lika snabbt själv.

Du får fortsätta kurera dig. Jag ska iväg och köpa en gunghäst ikväll som jag fyndat på blocket. Spännande. Och sen blir det mysa framför tv:n och ladda för ny arbetsvecka. Måtte jag klara den hela igenom. Längtar så till min kära sambo kommer hem.

Kram Josefin

Johanna sa...

Åh vad gott det såg ut, sånna har aldrig bakat. Här blev det en knäckig blåbärspaj idag så jag kunde göra slut på den överblivna vaniljsåsen från gårdagens äppelpaj. Är det helg så är det ;)

Vad trist att du inte mår bra, du får se till att kurera dig och krya på dig!

Jennys gömma sa...

Ser både fina o smaskiga ut! Idag har vi softat och ätit tårtrester sen gårdagens kalas. :) Krya på dig, kram Jenny

Kia sa...

Jag vill också ut och springa men måste få magen i schack först!

Ha det toppen och krya på dig nu.
Kram Kia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vi hade en väldigt mysig kväll på en resturang som heter K1-Kungsgatan 1. Det var nog bland den bästa resturang jag ätit på. Väldigt god mat.
Men vi var snart hemma igen. Jag tror vi var det redan vid 9 tiden :)

Det var inte mycket till hjälp du fick därifrån. Vänta ut det halsonda. Ja tack! Det är ju det man verkligen vill när det skär som knivar varje gång man sväljer. Och det gör man ju några gånger per dag :(
Hoppas det snabbt går över. Men du ska jobba imorgon?

Ska ni titta på Solsidan?
Vi ska det. Sen blir det Liza Marklunds "Prime time".

Kramis!

FruNeroLindström sa...

Nämen fy att det inte vill ge sig. Jag är piggare efter en ganska lugn och vilsam lördag hemma hos mor & far. Så idag har det fixats massa ute i trädgården.
Men ska försöka ta det lite lugnt imorgon på mamma-träningen.
Hoppas du får sova riktigt gott i natt och att du får vakna pigg och kry imorgon. Kramar Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Tråkigt att ha så ont i halsen! Hoppas att det ger sig snart.
De där kakorna ser ju så smaskiga ut!

Är verkligen heltaggad för London nu!:) Så shoppingsugen:) Men insåg att jag nog får rensa ur garderoberna först, de är proppfulla;)

Själv då?
Är det till helgen ni åker?

Krya på dig kram!

Ekenäsliv sa...

Hej vännen!
Trist med ont i halsen. Man har blivit väldigt restriktiv med penicillin nu för tiden... Men ta lite smärtstillande kontinuerligt, typ 2 parodin var 4-6 timme. Finns ju lite receptfria preparat som lindrar halsontet oxå.
Krya på dig nu!
Kram Anna