söndag 11 januari 2009

Städsöndag

Jag slutade dagen igår med att grejja här hemma och jag började dagen idag med att damma och dammsuga. Nu är det snart tipp topp här hemma. Har lämnat toaletten och våttorkning av golv till Rikard så när han får tummen ur och gör det så är det såå fint sen :) Känns skönt!
Det är alltid lika sent att komma igång att städa, men när man väl börjar så är det inte så farligt... typiskt att det alltid är så! Tänk om man skulle kunna få ett super sug efter att städa ;) Typ som godissug, haha. Tror aldrig det skulle hända, inte mig i alla fall. Men bra vore det!

Nu ska Rikard snart gå och träna och sen ska vi till stan en sväng :) Luncha lite och kika runt. Behöver ett par nya gympa dojjor, kanske kan hitta ett par på rean. Vore kanon!

Ska sätta mig o läsa på det arbetet som vi ska opponera på på tisdag... Är lite nervös faktiskt, har aldrig gjort något sånt innan... Men men, det ska nog gå bra. Jag, Marica och Karro ska ses imorgon, då får vi peppa varandra :)

Vad gör ni denna gråa söndag?
Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med städning. Håller verkligen med om att man borde få det suget lite oftare. Just nu hoppas jag verkligen att vi får en ny lägenhet snart så att man får en vettig anledning att verkligen rensa ut och slänga saker.

Jag har fullt upp med opponeringen av c-uppsatsen i början på veckan och fredag har vi examensceremonin, men vi kan väl kolla våra kalendrar i slutet på veckan och boka en dag? Vore roooligt. Kram!

Anonym sa...

det städsuget finns inom mej,, tro det eller ej men jag tycker om att städa :-)

ses imorgon,, puss <3