fredag 2 januari 2009

Underbara SJ

Underbara SJ. Tack vare dom kom jag en timme och tjugo minuter senare till Kristanstad... kul värre, eller inte. När tåget rullade in i Nässjö ropade konduktören och sa att x2000 tåget jag skulle med var lite försenat, hur mycket visste han inte. Okej, tänkte jag, en 15-20 minuter brukar inte vara så farligt. Men när jag kom in i ankomsthallen visade det sig att tåget var 1 timme och 10 min sent.... SUCK! Satte mig på Pressbyråns café och drack kaffe o åt min matsäck. Som tur är hade jag med mig datorn så jag kunder underhålla mig lite, för 1 timme och 10 minuter blev plötsligt 1 timme och 30 minuter....
Min snälla pappa kom i alla fall och hämtade mig i Hässleholm, så jag slapp sitta där o vänta på tåget till Kristianstad... då hade jag blivit ännu mer sen. Imorgon ska jag fylla i resegaranti papper och minsann få lite pengar tillbaka! Ha!

Det är i alla fall mysigt att vara framme, sover på Hampus o Linneas rum. Det är så mysigt att höra dom snusa i sina sängar... så länge nu det varar, misstänker att jag under nattens lopp kommer ha båda hos mig i bäddsoffan. Fast det är såklart bara mest mysigt :)
Hepp, snart dags att sova! Saknar min kära!
Kram på er

Inga kommentarer: