lördag 10 juli 2010

Ännu mer poolhäng

Tre små bus-sysslingar
Att mormor badar är inte så konstigt, men när morfar badar, DÅ är det varmt!

Har varit en härlig dag idag med, vi var nere på byn (ja, man kan ju inte kalla det stad) en sväng o kikade på någon stafett som anordnades :)

När vi kom tillbaka sprack det upp o eftermiddagen har ägnats åt poolbad, såå skönt! Återigen fylldes poolen av små sysslingar som plaskade runt runt, myys!

Nu har vi precis ätit grillat ute på altanen (25 grader i skuggan klockan 20:00), druckit rosé o haft det bra. Kvällsdopp i poolen som nu mäter 30 grader o nu har vi bänkat oss framför fotbollen...

Kort o gott, bra dag!

8 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Det låter som om vi har haft samma typ av dag :) Vi har också badat och slöat hela dagen och nu är det fotboll.

J ska nog gå ner och ta ett kvällsdop i havet efteråt men badkrukan stannar nog på stranden.

Mysigt nu verkar ha, vi ska på släktträff nästa måndag här på ön.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Det låter som om vi har haft samma typ av dag :) Vi har också badat och slöat hela dagen och nu är det fotboll.

J ska nog gå ner och ta ett kvällsdop i havet efteråt men badkrukan stannar nog på stranden.

Mysigt nu verkar ha, vi ska på släktträff nästa måndag här på ön.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Jag måste säga att den var den bästa av de tre. Det märktes att det var en annan regissör. Han tyckte faktiskt att den var helt okej.

Nu har alla pådyvlare åkt hem,Almedalsveckan har tagit slut och det känns som om Visby andas ut.

Det är lite obehagligt då okända människor börja ta och smeka, inte för att jag bryr mig egentligen men när det står rakade Sverigedemokrater, då känns det sådär.

Hur länge ska ni vara iväg?

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Tack rara du, kram på dig <3,

Det förstår jag, men som alltid är det skönt att få komma hemifrån lite.

Tror också att det blir en varm natt, inte allför varm hoppas jag då vi inte har någon fläkt i stugan. Blir att shoppa en imorgon tror jag.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Precis, men nu laddar vi inför Stockholms-veckan och jag vet inte vad som är mest uthärdligt. ;-)

Smyg-rasister eller wannabe-brats. Hm...

Ja, det får ju inte bli för mycket farande, då går ju hela ledigheten förlorad på ett sätt, men jag förstår att du vill hälsa på familjen i Skåne.

kram kram

Fröken Ellinor sa...

Precis, men nu laddar vi inför Stockholms-veckan och jag vet inte vad som är mest uthärdligt. ;-)

Smyg-rasister eller wannabe-brats. Hm...

Ja, det får ju inte bli för mycket farande, då går ju hela ledigheten förlorad på ett sätt, men jag förstår att du vill hälsa på familjen i Skåne.

kram kram

Fröken Ellinor sa...

Förstår dig verkligen. I år har vi tur så att hela j:s släkt kommer hit till ön (hans mamma är ju härifrån) så man träffar alla på en gång.

Det är ju tyvärr så att släkten får man och vänner väljer man och ibland så slår det dåliga samvetet på.

Hhahahah ja, det återstå att se. Alla ser ju ut som kissies.se och lånar pengar för att kunna spruta champange. Tragiskt det där.

Kramar

Fröken Ellinor sa...

Tack rara du. :) Nej, inget bad ännu men jag går i vattnet i alla fall..Vi ligger mest på östra sidan och då är det riktigt kallt, så kanske om vi tar västra sidan någon dag ;-) Hihihihihi

Blir det någon tripp för dig?

Ja, riktigt jäkla idioter det finns. Vi trodde inte det var sant så vi var tvugna att gå tillbaks och titta men det stämde.

Kram