torsdag 29 juli 2010

Känner mig inte alls bra...

Jag känner mig inte alls bra idag... så typiskt när jag är ledig!! Har slappat hela dagen (förutom turen på stan), sovit och tittat på Entourage. Nu är det friidrott och jag ska ta mig en Dooleys ;)

Läser den här artikeln i Aftonbladet och blir alldeles mörkrädd.. Här vill man påstå att det är pooltillverkarnas fel att barnet drunknade...
...och visst, vissa fel verkar ha funnits.
MEN
som förälder lämnar man inte sitt barn utan uppsikt i vatten, spelar egentligen ingen roll hur djupt det är... hade någon funnits där hade detta förmodligen inte hänt, oavsett hur bra/dålig poolen är!
(Låter hård, men blir lite irriterad. Självklart är det oerhört tragiskt för familjen och jag känner med dom)

1 kommentar:

Fröken Ellinor sa...

Va, måste in och läsa den artikeln! Det är aldrig pooltillverkarnas fel, det är föräldrarna som inte övervakar sina ungar...Barn kan drunkna i en vattenpöl om det är så.

Entourage är aldrig fel, älskar den serien. Vi har varit och hyrt lite filmer nu så det blir chips och filmkväll :)

Ja, det blir ett köksbord i alla fall som kommer blir perfekt. Köket och vardagsrum är öppen planlösning och det får blir ett runt som delar av.

Ang kejsarsnitt, ska på UL på tisdag och då ser vi hur bebisen ligger men sedan så är det mina leder som spelar roll också.

Kramar