tisdag 6 juli 2010

Word Scout Jamboree

Nu har planerna börjat inför nästa års stora händelse:
i Rinkaby utanför Kristianstad.
Under en vecka kommer ca 30 000 scouter från ca 150 olika länder att samlas för läger och självklart vill jag vara på plats, den är gången som funktionär :)

Att bestämma vilket land som ska få anordna Word Scout Jamboree kan jämföras med hur man bestämmer vilket land som får anordna OS. Varje land (fyra stycken) får motivera varför just dom ska få anordna och visa vad de har att erbjuda, och den här gången vann Sverige.
Det är stort för scoutrörelsen i Sverige, jättestort och man måste nog vara scout själv för att förstå ordentligt.

Förr förra gången detta ordnades (är vart fjärde år) var jag på plats som deltagare på lägret som hölls i östra Thailand. 14 år och ut i världen alldeles själv, gissa om det var en upplevelse?!
Förra gången, för tre år sedan, var det i England o eftersom vi ändå var på scoutläger i närheten passade vi på att göra ett besök på Jamboreen.

Ska bli såå roligt att få uppleva mitt tredje World Scout Jamboree, och att jag åker tillsammans med ett gäng gamla kompisar gör inte saken sämre precis LÄNGTAR!!

Psst! Jenny, vi måste anmäla oss nu :)

1 kommentar:

Marica sa...

Roligt och speciellt när det är ett gäng med gamla kompisar som oxå ska med!
Natti vännen min,, KRAM