torsdag 27 januari 2011

Härlig vinter

Vinter förra året

Det är helt underbart vinterväder ute igår och idag. Sol, kallt o snö, det är verkligen det optimala vintervädret tycker jag :) 
Blev väldigt glad när jag, på väg till affären, hörde fågelsång. Första för i år tror jag. Visst är det något speciellt med årets första fågelsång?
Även om det är härligt vinterväder så känner man att våren faktiskt är på väg... Det finns hopp om det i år också :)

Ska snart göra mig i ordning för ännu en tur med mina nya kompisar. Superbra var dom och det kändes verkligen att man fick kontakt med lite fler muskler än med vanliga skor, med andra ord, vi trivs riktigt bra tillsammans :)

11 kommentarer:

Therese sa...

Låter härligt med en löptur!
Sovrummet lär ni få se och följa med i renoveringen av så du får vänta lite *ler* KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Håller med! Helt underbart väder idag..
Tog en sväng med Nenya på gärdet innan jag åkte och fika med Maria.
Det var faktiskt riktigt skönt trots kylan..

Ha nu en trevlig kväll!
Jag ska kika på "Svensk Maffia" och äta nötter!

Stor kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Håller med! Helt underbart väder idag..
Tog en sväng med Nenya på gärdet innan jag åkte och fika med Maria.
Det var faktiskt riktigt skönt trots kylan..

Ha nu en trevlig kväll!
Jag ska kika på "Svensk Maffia" och äta nötter!

Stor kram!

Madeleine Berglund sa...

Hej vännen! Nu kan jag meddela fröken att jag skriver till dig från min iphone. Hihihihihi. Jätte skoj! Kram madde

Unknown sa...

Ja det är en bit, brukar va helt slut när man har hämtat Astrid.

Visst va det härligt väder idag, lite för kallt för min smak kanske :)!

Ja då tror jag att jag ska hinna vill väldigt gärna gå :)! När måste hon veta om man kommer el inte?

Vad ska ni göra i helgen? Dom hälsar tillbaka till er här.
Kramar

Anonym sa...

Vilken fin bild!

Snäckskalsdalen. sa...

Vintern är underbar när det finns snö, blå himmel och kyla, jag tycker jättemycket om det. Men det är klart att det är underbart när fåglarna sjunger och det blir lite ljusare för var dag som går.
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Halloj, godmorgon!

Hade sovmorgon i morse. Och vad händer? Jo, jag ligger klarvaken från det Micke åkte till jobbet. Efter X antal vidringare hit och dit. Så gick jag upp!! Det var min sovmorgon det :P Så nu avnjuter jag en kopp kaffe framför bloggvärlden, det är grejer det!!

Vad ska du hitta på idag då?

Svensk Maffia är en dokumentär om gäng i Sverige. Igår var det en mamma som förlorat båda sina barn. Fruktansvärt!! Det var bra! Intressant!

Idag var det inte skönt ute. Var ute med Nenya, höll på att frysa ihjäl.

Kram på dig!

Madeleine Berglund sa...

Det känns toppen! Men imorse när jag skulle träna yoga stängde jag av mobilen...det skulle jag inte ha gjort eftersom koden ligger hemma i kartongen...suck.. Så nu är jag utan mobil idag. Nåväl. Annars är det jätte skoj förstås!!!!

kram Madde

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ha, ha! Då har du och Micke haft samma problem. Jag har tydligen snarkat med i några nätter. Är halv snorig (igen!??!) så det beror nog på det. Eller så har jag fått för mig att Micke bara hittar på ;) Inte snarkar väl jag ;P

Vi åker runt 12-13.

Låter som du kommer få en härlig dag! Nu ska jag snart hoppa i duschen. Desssa ögonbryn behöver få sig en omgång med pincetten. Pust! Det är inte lätt att vara tjej. Eller vad säger du? ;)

Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Är nu färdig piffad för avfärd. Men var är min man? Klockan är exakt 11:28 och han skulle ha varit hemma kl 11:00. SOM VANLIGT!!!
Aja, jag får roa mig framför datorn en stund nu då. Det är väl ok! :)

Nej, jag sa det också till Micke.. Men tjejer snarkar väl inte. Men han höll inte riktigt med.

Det där med matte är inte min stark sida. Håller helt med dig, det är ju små kottar du ska undervisa. Så svårt måste det väl inte..

Kram, kram!