torsdag 20 januari 2011

Inte på topp

Mormor och morfars matbord (kökssoffan är min som står på "förvaring" hos mormor).
Så hemtrevligt! Gillar det gamla bordet med breda plankor :)
I natt vaknade jag av den otäckaste mardrömmen jag någonsin haft. Jag vaknade till, alldeles andfådd och med tårarna rinnande och så fort jag blundade spelades allt upp igen... Var så himla obehagligt!
Tror det påverkade hela min dag, har inte riktigt varit på topp... 

Så det få bli ett kort inlägg idag!
Hoppas ni fina mår bra där ute  

12 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Låter inget vidare. Mardrömmar är jobbiga. Hoppas nästa natt blir bättre. Sätt på ett program av Solsidan innan du lägger dig så kanske huvudet har något annat i tankarna;)

Kramelikram

ps..jag har startat en blogg till mina elever i klassen idag;) ska bli kul o se om dom snappar på idén!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket bord, det är precis ett sånt jag vill ha. Breda plankor. Jag har en gammal ek jag tänkte jag kunde offra, precis så ska det se ut. Vilken miljö det är hos din mormor!
Usch, ja, man blir på sned en hel dag när man drömmer konstigt, det är konstigt, men man präglas av det.
Kram

Kikan sa...

Hugah! Läskigt med sådana drömmar. Och vissa drömmar tenderar att följa med hela dagen dessutom. Hoppas att du fick en bra dag trots detta. Kram Kikan

Marica sa...

<3 Kram vännen!

Gaymasen sa...

Usch för mardrömmar, de kan förstöra en hel dag. Faktiskt!

Och ja. En walk in-closet, drömmen! Haha.

Såg även att du extrajobbar inom hemtjänsten. Kul. Har själv gjort det. Saknar att extrajobba faktiskt men orkar inte med det - både skola, blogg och extrajobb. Funkar inte riktigt. Eller ja. Funkade förr men orkar inte längre. Blivit gammal. ;)

Gaymasen sa...

Haha. Gillar att första kommentaren saknade länk och andra kommentaren fel adress. Tur att jag hittade ändå. ;)

Jag har jobbat både inom hemtjänst och på boende. Trivs med det men bara som extrajobb. Speciellt hemtjänst. Jag fick sommarjobb på hemtjänsten här i Skövde i somras, flyttade tidigare och allt men när jag kom så hade någon annan fått det. Morr. Tur att det fixade sig med jobb ändå. Har inte ens börjat fundera vad jag vill jobba med i sommar. Får se. :D

HAHA. Actic var det ja. Ja. Jag betalar pengar till dem i alla fall. :P Min karl är där varje dag typ. Längesen jag var där och tränade nu. Är för lat och nu går jag på detox. Men skulle egentligen ha gått på "boxpilates" idag, men får bli nästa vecka. Min karl gymmar, jag kör pass. ^^

MIN LYCKA ♥ sa...

Min projektanställning i matten var slut i december och kommunen hade inga pengar att fortsätta eftersom vi var 7 st som isåfall skulle ha fortsatt anställning..
Jag har en fast heltidtjänst, men fick läsa matte på lärarlyftet i vår och jobbar 50%.

Vi fick smartboarden igår och min rektor (som är suuuperduktig på allt) visade snabbt hur den funkade. Barnen var helt till sig och jag också. Men vet inte så mycket mer än..

Bloggen startade jag idag och barnen vet inget än, ska säga det på måndag och hoppas dom snappar upp idéen. Bloggen är öppen och alla får läsa. Men det står inget än och profilen är inte justerad och fixad, men kika här http://laneryr.blogspot.com

Gaymasen sa...

Ja, min blogg är dum med det. Men det blir bättre snart. Det ska fixas. Så det sparas. :D

Nej. Jag fick ju jobbet direkt över telefon så det är nog lugnt. Får se vad det blir i sommar. :D

Ja. Det är ju nytt så ville testa på med en kompis som jämt är på Actic och tränar. Haha. Jag tycker gymning är sååå tråkigt. Min karl gör det jämt. Förstår inte hur han orkar. Jag körde mycket spinning förut men längesen nu. :)

Nej. Movie time nu. :D

Madeleine Berglund sa...

Bordet är helt MAKALÖST vackert. Ett riktigt, VILL HA bord.. ojojoj, det får inredningshjärtat att slå snabbare...

Ååå jag förstår precis din känsla när man drömt på det viset. Man blir helt låg och bestulen på energi. Jätte märkligt!!!

Hoppas det är bättre idag!

Kram Madde

Ps. Imorgon hämtar jag ut telefonen. Hihihihi. Spännande.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hoppas du är piggare idag!

Ha en trevlig helg! Kramar Maria

Therese sa...

Fy för mardrömmar! Och oj vilket fint bord, ljuvligt <3 Kram!

Tess sa...

Nä men stackars gumman! Mardrömmar är inget vidare :(
Underbart bord!
Kramar