fredag 7 januari 2011

Hejdå jul, hej vår

Nu har det mesta av julen åkt ut här hemma. Julgranen står kvar men den ska nog väck i helgen :)
Brickan jag haft adventsljusen på har nu fått ny prydnad, vackra amaryllis i min Marimekko skål, ljuslycktor och ett litet hjärta!
Nu välkomnar jag mer än gärna våren, men får väl vara realistisk och inse att det är ett tag kvar... 
(Ja, jag SKA ändra min header med, hihi. Får bli i helgen)
Nya gosiga filtar att värma oss med
Nu är tentaplugget nedlagt, det får gå som det går imorgon helt enkelt. Är mest lättat över att få göra den så jag får det överstökat!
Men ett lycka till skulle inte sitta fel ;)

14 kommentarer:

Sara sa...

Har ni tenta en lördag?!? Taskigt! Hoppas ni får något trevligt för det. Ska hålla tummarna för dig, men jag tror inte det behövs :)

KRAAM och LYCKA TILL!

Ps: Visst är det skönt att städa ut julen? Det är lite nystart över det hela :)

MIN LYCKA ♥ sa...

Skönt när julstädningen är över och julen borta!

Boktips? Jag är urkass, hinner tyvärr aldrig läsa böcker, men hade velat. Sist jag läste bok var Stieg Larsson..som "alla" andra;) Men bra som katten..

Ny header?! Kul!!

KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

Lycka till på tentan!
Får jag fråga vilket ämnesområde?
Det är bra att inte du inte har tentamensfrossa i alla fall!
Agneta kram

MIN LYCKA ♥ sa...

Lycka till imorgon;)

God Jul kanske är att ta i, men annars är den snygg!!

30 är fruktansvärt jobbigt nära, men kanske bättre att ha ångest nu och inse att det inte var så farligt när det väl gäller, hihi..

Tack för dina uppmuntrande ord, kram

Tess sa...

Lycka till i morgon!
Jag städade ju som sagt ut julen för ett tag sen och det är så skönt! :)
Kramar

Gaymasen sa...

Vänta nu. Backa bandet.

Hur kan man INTE gilla choklad? GODDAMMIT! ;)

Camilla sa...

Lycka till med tentan!
Ja...nu är julen borta så nu ser vi framemot våren :)
Kram på dig!

Therese sa...

Lycka till!!! Å oj så fint du gjort på brickan <3 KRAM

Maria sa...

Du kommer klara den galant vännen! <3

Jannie sa...

Hoppas det gick kanoners på tentan!
Satan va trist o göra den en lördag...
Hoppas du får en riktigt mysig kväll!
Massa kramar

O tusen tack för de fina orden.
Gullig du är!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Super skönt att tentan är över. Nu kan du bara slappa och ta igen dig.

Det är tugnt och tomt. Varje gång jag går till mamma och pappa förväntar jag mig att han kommer springande. Men det kommer ingen.. Tomt!

Ska ni göra resten av denna helg?
Stor kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Vi ska till grannarna på middag ikväll. Ska snart hoppa i duschen och göra mig iordning.

Kolla in på bloggen om en stund. Får du se vad min kära sambo gjorde idag. Tack och lov gick det bra!
Kram, kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja du, nu räcker det tycker jag. Det är rätt segt just nu faktiskt...
Trevligt med middag ikväll. Som du sa något annat att tänka på.

Förstår att du kommer somna som en stock! Håller alla tummar att det gick bra på tentan. Så är den ur världen.

Ha en fiiiin kväll! Kram på dig!

Catharina sa...

Ooh så fint du har på brickan din! Härligt att städa ut julen. Det har vi gjort idag. I veckan blir det inköp av tulpaner och vita ljus istället för röda. Härligt! Kram på dig!