söndag 30 januari 2011

Trevligt dop med gammal klänning...

Jag har varit på ett jättefint dop i Surahammar idag. Lilla huvudpersonen skötte sig så bra och somnade tillslut i sin mammas famn medan hans pappa sjöng Det gåtfulla folket för honom.
Inte heller vaknade han när vi skulle arrangera lite bilder tillsammans med prästen ;) Klart man blir trött när man ska stå i centrum....
 

Dopklänningen Eddie hade på sig är en klänning som gått i släkten. Den är egentligen min, eftersom den syddes av min gammelmormor till min mammas dop, 1963. Den är så himla fin och det är så roligt att det är så många som har haft den. Tänk, 1963, det är snart 50 år sedan... Även Eddies mamma Sofia hade den 1974.


Alla namn och årtal är broderade i fodret :) Roligt så att man minns alla som haft den...

Det var trevligt att träffa släkten på mammas sida lite :) Synd att tiden går så fort bara...
Nu luktar det porterstek här, mormors stek, det är grejer det!

Ni missar väl inte Solsidan sen? :)

7 kommentarer:

Marica sa...

Bedårande fin! Vi har oxå en som gått i arv med namnen broderade :) UNDERBART!
Nu ska barnen i sng o sen SOLSIDAN!!! KRAM <3

Familjen Lindström sa...

Åh, helt underbar!!! Mina barn har också döpts i min mormors gamla dopklänning som även min mamma döptes i. Dock inte jag eftersom jag kom till Sverige när jag var två och döptes vid två år och två mån.

Får fundera lite på det där med present... Älskar ju som sagt de där &-tecknen... ;)

Kram och trevlig söndag kväll!

Anonym sa...

Vilken fin klänning! Det är så härlgit med saker som gått i släkten!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Underbara tavlor. Vilka roliga dop presenter!!

Haft det bra i helgen?

Jag sitter här på jobbet och väntar på att klockan ska slå 8. Så vetrinären öppnar. Hoppas på att få en tid idag.

I veckan har jag inga planer alls.
Vad ska du hitta på?

Kramar Kramar!

Jannie sa...

Sååååå fin verkligen!
Missa solsidan??Aldrig i livet!KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag sitter nu i tele och försöker komma fram. Men det är ju upptaget hela tiden! Många sjuka djur..

Skönt att få komma hem..
Borta bra men hemma bäst!!

Jag skickar mitt mobil nr på Facebook så kan du väl höra av dig när du närmare dig Örebro. Jag kan vara i stan då, då kan jag hålla dig sällskap i en timme...

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, men hör av dig. Så kanske jag kan komma så tar vi en fika på centralen..

Jag hoppas verkligen på att få komma idag. Annars får jag ringa någon annan vet. Hon har så ont!

Kram!