söndag 9 januari 2011

Planer för en ledig vecka

Storstugan
 I veckan är jag ledig!! Ska bli så otroligt skönt :)
Ska åka upp till min farmor som bor Norberg (en liten by i norra Västmanland). Har absolut ingenting planerat där mer än att mysa och prata prata prata med min fina farmorpromenera i skogen, elda i farmor spis, sova länge på mornarna och bara vara. Självklart ska jag träffa min kusin Emma som i mitten på december fick en liten Agnes, mitt första kusinbarn :)
Lillstugan på gården där min gammelfarmor
ofta håller hus
 Huset på bilderna är dock inte farmors (även om hon också bor fint, charmigt åtminstone), nej. Det är mormor o morfars gård på bilderna. Den ligger bara någon kilometer utanför Norberg och självklart ska jag en sväng till dom också :) 
De bor i morfars barndomshem (tror det är det i alla fall) som de har gjort så himla fint! 
Ladan och det utedasset (som inte används mer, hihi)
Och vet ni!?
Jag tänkte dela med er lite av det i bloggen i veckan :) 
(måste bara fråga mormor om lov men tror inte det är några problem)
 Kameran i högsta hugg hemma hos mormor helt enkelt!
Vad säger ni om det? 
Lantligt med kakelugnar, öppen spis och trägolv... tror ni kommer att gilla det :)

10 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter härligt, skönt och bara få mysa nu när de har kämpat med pluggandet så. Kändes det bra i lördags på tentan?
Ha en riktig go vecka!
Kram johanna

Daniel sa...

Åh ser så myspys & idylliskt ut!

Familjen Lindström sa...

Åh fy, jag hade faktiskt förträngt att det är snö hemma i Sverige ;) ha ha! Fast det ser faktiskt riktigt mysigt ut ;)
Kram på dig!

Camilla sa...

Det ser jag fram emot.
Hoppas att farmor går med på det bara :)
Kram på dig!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Underbart! Ja, vad roligt! Jag väntar nyfiket på inlägg :)

Jo tack! Jag mår bra trots allt j*vla kaos rent ut sagt. Ledsen inombords för lilla Elvis är man givetvis men han var ju så sjuk.
Nu är man tillbaka på jobbet. Sitter här med min kaffekopp.
Börjar jobba heltid idag efter ett halvår sjukskriven i olika procent.

Hoppas du får en fin fin fin vecka! Stor stor kram!

Therese sa...

ser fram emot bloggning från din mormors hem! <3 Kram

Jannie sa...

Godmorgon!
Det ser verkligen fantastiskt mysigt ut!Vilken idyll!
Hoppas det kommer fler bilder.
Låter som om du kommer få några helt fantastiska dagar.Härligt!

Tack goa du!Vi hade så jäkla roligt!
Men shit va seg man va igår...
Massa kramar

Unknown sa...

Tack! Skönt att det kändes bra.

En Louis Vuitton i modell neverfull, tänkte köpa den när vi kommer till sthlm :)!

Ha en riktigt skön vecka du med!!
Kramar

Carinale sa...

Hej igen, är här och kikar.
Fantastiska fina vinterbilder.
Sedan här om dagen är det töväder här och mycket av den vackra vita snön har försvunnit, trist blött och slask :(

MIN LYCKA ♥ sa...

Åh vad kul att se inifrån ett riktigt gammalt hus!
Ha en underbar ledighet och njut! Hoppas dina tenta gick bra.

Min första arbetsdag och det var mysigt att träffa mina 4-5-6:or igen. Goa barn!

Vad kul att hoppa in på fritids för din del, man lär sig mycket om man jobbar samtidigt som man pluggar, det är bra!

Nu blir det soffan, jag har tränat Bodypump och har mjölksyra i armarna, kan knappt skriva på datorn...Undra hur det kommer kännas imorgon då;)

Kram och godnatt