onsdag 19 januari 2011

Lugna mornar

Mina raggsockor som farmor stickat, så mysiga! Visst är dom fina?
Jag älskar lugna mornar :) Slå på radion, ligga och dra sig några minuter extra, gå upp och sätta på gröt och te vatten, bre en macka. Sitta i soffan och läsa tidningen o äta  :) Blogga, kika in på era fina bloggar och göra sig i ordning i lugn och ro.

Men vet ni!?
På något konstigt vis brukar det bli stressigt ändå, i slutändan. Vet inte riktigt hur jag lyckas...?!

Ska till skolan för ännu en kursintroduktion, idag är det mattekursen. Det var snurrigast än snurrigast igår, minst sagt. Hoppas lärarna har rätat ut alla frågetecken tills idag!

Ikväll ska vi på hockey... Och ni som följt med här ett tag vet ju hur mycket jag älskar hockey ;)

9 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Underbara sockor!

När vädret tillåter brukar jag gå snabba promenader. Försöker komma iväg iaf 2-3 ggr i veckan. Både för mig och Nenyas skull. Men så här på vintern är det segt. Blir inte allt för ofta. Vi bor längs en stor väg och den är inte så trevlig att gå på i halkan. Men så fort det blir bättre ska jag sätta igång med mina promenader.
Har tränat på gym några ggr men jag tycker att det är så himla tråkigt. Jag döööör så tråkigt!! Inte min grej! Tyvärr!

Skönt med lugna mornar! Jag älskar att äta frukost framför datorn. Mysa med kaffe koppen framför alla härliga bloggar. Det är grejer det!

Ikväll måste vi se Fuskbyggarna. Jag satt och läste om avsnittet på Aftonbladet. En kåk för 5,5 milj som är totalt fuskbygge :D Det är helt sanslöst alltså!!! Måste se! Stackarna...

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja just det!! Men jag kan rapportera imorgon :)
Ja, det är helt otroligt faktiskt. Är så facinerad över hur en del firmor beter sig.
Och samtidigt kan jag inte bli mer än tacksam över att vårt bygge gick så bra utan problem. Vi måste ha haft en himla tur..

Hej, hej!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det låter lite halv knasigt måste jag säga! Vilket förtroende ni måste få till lärarna.

Lycka till idag! Kraaaaaaaaam!

Fröken M sa...

Jag håller med dig ! Morgonen ska starta i lugn och ro för att resten av dagen ska bli så bra som möjligt ock är vi i städtagen här hemma och nu ska skafferiet få en ordentlig rensning :) Ha en toppen dag ! kram

Jannie sa...

Så söta de va!!
Jag lovar att käka semlor för dig om du tränar för mig!!Deal??hi hi hi

O här ska det inte springas efter flickor inte(inte pojkar heller iofs)
ha ha ha.Däremot fotbollar tycker vi,hans två sportnördiga föräldrar!
Ha det bäst!Kramar

Tess sa...

Superfina raggisar! :)
Lugna morna är underbart. Inträffar inte så ofta här bara tyvärr :)
kram

Madeleine Berglund sa...

Hej Emilia!
Vet du vet du vet du? Idag fick jag ett sms om att min iphone har kommit. Whiiii....
Men jag kommer nog inte hinna hämta ut den förrän på lördag dock. Men gud vad spännande alltså!!!!
WHiiiii... =) Absolut, vi får tipsa varandra sen ;)

Sen var jag på body pump halv sju imorse, känner mig riktigt duktig faktiskt!!!

Ja, dina sockor är jätte fina ut och jag instämmer helt och fullt med lugna mornar och god frukost..ja jag vet, man lyckas alltid få extremt bråttom på slutet ändå...ooops... =P

Kram Madeleine

Therese sa...

Vilka härliga strumpor!!! Å oj så nyfiken jag blir på vad du ska sy *ler* KRAM

Anonym sa...

Det är så härligt med raggisar och morgonmys! :D
Jättehärligt!
Kram på dig.