torsdag 27 januari 2011

Utmaning

Soppa till lunch idag, köttfärs, morot, potatis, lök, vitlök och tacokrydda, så gott!!

1. Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga i maj 2008, då såg inte bloggen ut alls som den gör nu...

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
15-20 stycken, både så kallade kändisbloggar och "vanliga" bloggar

3.Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Typ alla, en blogg är ju en form av dagbok... eller?

4.Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja jo det tycker jag, fast den riktiga riktiga Emilia känner bara mina närmaste

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs gränsen hela tiden?
Det tycker jag :) Är lite svårt ibland... vill vara personlig men inte privat. Och så beror det ju på så väldigt vad det handlar om och vilka som är inblandade...

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Klart bekräftelse har betydelse men det är absolut inte främsta anledningen till att jag bloggar...

7. Har du träffat folk i IRL (i real life) efter att ha fått kontakt med dom via bloggen?
Nej, inte än! Men jag hoppas att det är 2011 det händer :)

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Bloggar man om "fel" saker så ja, det gäller nog att tänka sig för vad man skriver när man skriver om till exempel sitt jobb eller liknande...

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Inte många... kanske att det finns en del där ute som vill missuppfatta det man skriver. Som tur är har jag inte råkat ut för det själv...

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja det tror jag, men frågan är i vilken form och om vad :)

Jag utmanar: Marica, Jannie, Marika och Johanna


1 kommentar:

Anonym sa...

Recept på soppan tack :)