tisdag 25 januari 2011

Tisdagsinspiration


På måndag är det exakt ett år sedan jag och Rikard åkte till Thailand, tänk om man skulle haft en så underbar resa framför sig i år igen...


Lite mer än två veckor tillbringade vi i paradiset, vi sola, bada, åt gott och bara njöööt!


Jag låter bilderna tala för sig själva...


...de inspirerar i alla fall mig till att resa ännu mer, tänk vad mycket i världen det finns att se!
I sommar bär det av ut i Europa, två veckor tänkte vi åka, frågan är bara vart!?


20 kommentarer:

marica sa...

Provar skicka kommentar från mobilen! Jasså ni ska ut på långresa.. Själva? Iatlien eller frankrike tycker jag :-) kram vännen!!!

Unknown sa...

Hej!
Åh de såg inte fel ut, sol och bad är verkligen de man längtar efter nu!
Jag röstar på Italien, underbart land :)!
Kom precis på att jag aldrig svarade på ditt sms, typiskt så jobbar jag just den dagen, men vilken tid börjar det, kanske hinner hem?
Ha det gott!
Kramar

Anonym sa...

Det finns så mycket fint i Europa! Vart nånstans vill ni? Öster, väster, söder!? :D
Kramis

Familjen Lindström sa...

Hej vännen!

Ursäkta min frånvaro här, mycket att komma tillbaka till jobbet efter fem veckor och nu har barnen blivit sjuka en efter en och nu börjar jag känna mig sjuk också, typiskt.

Men så härligt att drömma sig bort till solen och värmen... trots att vi nyss kom hem och vi kollar på våra underbara bilder varje dag så längtar vi också till vi kan åka igen. Funderar faktiskt på Thailand nästa år. Vart var det ni var?

Kram på dig!

PS. Jag håller med Marica. Frankrike (älskar Nice, en sväng upp till Aix och så Cannes såklart) och Italien är ju helt underbart!!!

Emilias sa...

Hej Malin :)
Funderade faktiskt vart du hade tagit vägen häromdagen. Skönt att höra att allt är bra, tråkigt att barnen är sjuka bara.. Kan tänka mig att det var en omställning att komma hem till verkligheten igen :)

Vi var i Ao Nang och på Phi phi Island :) Gillar verkligen Ao Nang med tanke på att det finns så många stränder att välja på där, bara ta en longtail båt några minuter så är man framme! Vart funderare ni på att åka?

Det lutar åt Italien i år :) Eller Grekland.. får se lite! Längtar i alla fall massor!

Kramkram

Familjen Lindström sa...

Vi har ingen aning... strandade ju i Phuket sist då axel blev sjuk o inlagd på sjukhus så dit vill vi inte igen, fick nog tyvärr. Vi har lite planer på att åka i feb men måste kolla nationella prov i skolan för Vera så hon får ledigt, hörde nu att man ev ska flytta dem till sexan så då klarar vi oss :) men det är länge kvar så vi får se...

Grekland är också ett drömresemål, vill båtluffa (missade det i min ungdom ;)) men då får nog barnen bli lite äldre först...

Ha en fin kväll! Kram!

Emilias sa...

Malin: Thailand är ju så lätt att åka runt i :) jag har varit på koh samui och koh pangang, skulle vilja åka tillbaka dit igen med, särskilt samui. Koh lanta skulle jag också vilja åka till.

Kan tänka mig att Phuket förknippas lite med sjukdom då... Men det finns så många fler fina ställen i Thailand så :)

Ska dom flytta np alltså? Är ju passande för er i så fall :)

Skulle också vilja öluffa i Grekland, det är nog galet fint :)

Kraam

Anonym sa...

Jag har varit i Milano & Rom i Italien och Rhodos och Kos i Grekland, så jag har inte så mycket mer att rekommendera än det ;) Men Rom är superhärligt så det kan jag rekommendera och Italien i sin helhet är väldigt fint och härligt :D
Kramis

Nu åker jag om exakt 4 veckor igen... ihhhh! Ska bli så skönt - ska hälsa landet från dig! :)

Kram igen

Jannie sa...

Å vad härligt det ser ut!Underbart!
Du har fått en award hos mig!KRAMAR

Maria - Villa Krutbruket sa...

Underbart!
Jag längtar så efter sol och värme..

Godmorgon!!

Familjen Lindström sa...

Hej igen!

Ja, efter 11 dagar i Phuket och inte en chans ut på öarna åkte vi vidare till Kho Lanta vilket var helt underbart jämfört med Phuket så jag kan tänka mig att det finns massor med härliga öar att besöka bara att vi inte kom längre än så på våra tre veckor ;) Nu är ju Axel äldre och "frisk" så hans sjukdom ska ju inte påverkas av resan så det känns bra! Gick ju helt suveränt i USA och Mexico och thailändska maten ska ju vara extra bra för h-magar! Vi får se, känns konstigt att planera så långt i förväg men å andra sidan går ju tiden fort, både skönt och lite läskigt att den gör det ;)

Min kompis som är lärare och som också har planer på Thailand nästa år har hört sig lite för, hon har också en dotter som ska börja femman till hösten och då har hon hört att det pratas om att flytta 5:ans np till åk 6 från nästa år. Inget bekräftat än men vi hoppas det så vi kan vara lediga i februari/mars. Vera hade ju np förra året och det gick jättebra men de är ju stenhårda på att ingen får ta ledigt under den tiden.

Rom är helt fantastiskt. Så mycket av allt! Shopping, uteliv, cafeer, kultur!!! För många år sedan när jag var där fanns världens minsta kyrka i Rom, den var så liten att den rymdes i en utav pelarna inne i Petruskyrkan ;) bra vetande va?! hi hi! En tur ner till Pompei är också ett måste om ni åker till Italien! Otroligt vad de har grävt ut och bevarat!

Nu väntar jag på tid hos Vårdcentralen, verkar som vi har fått halsfluss :(

Hoppas du får en bra dag och hälsa min Maric om du träffar henne!
Kram!

Tess sa...

Åh gud så härligt det ser ut! Någon gång (när jag blir miljonär) då ska jag banne mig också åka dit!
Kramar

Camilla sa...

Vi var i Thailand för tre år sedan. Så nu är det nog dax igen. Vi sitter i alla fall och planerar lite :)
Kram på dig!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är bara bra med mig, men är lite halv trött idag.

Ska du hitta på idag då?

Kram!

Madeleine Berglund sa...

Åå jag skäms. Har inte startat upp min iphone än... Imorgon, imorgon ska du få en rapport! =D

Kramis!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tycker det har varit en allmänt seg vecka. Tack och lov att jag är ledig på fredag! Ska bli riktigt skönt!

Jag har tänkt att åka till min faster ikväll. Ta en fika och en promenad med henne.

Lycka till med pluggningen! Kram!

Jannie sa...

Va kul att du blev så glad!
Idag blir det en långpromenad i det fantastiska vädret.O i eftermiddag ska Victor o jag hem till Malin o hennes lilla på fika!Kramar

Bloggande 4barnsmamma sa...

Härligt att resa vaaaarmt:)

MIN LYCKA ♥ sa...

Åh så skönt med semester!! Jag vill me;)
Italien är mitt drömmål, dit vill jag en dag. Men någonstans där jag själv redan har varit och vill återkomma till så är det Barcelona. Häftig stad med en badstrand;)

Tack för din kommentar på barnens blogg, ska visa det på måndag och dom kommer bli överlyckliga;=))


TACK

Trevlig Helg!
Ikväll blir det tjejkväll och en massa viiin;) Gott!!

Gaymasen sa...

Riktigt gött!

Och sorry för sent svar men har inte hunnit med. Detoxen är över och nu äter jag någorlunda normalt igen. Lite mer GI fast tänker inte så mycket på det. Äter dock inte mycket socker och tränar. Men detoxen gick bra. Skrev ett långt inlägg om det hela. :)