tisdag 18 januari 2011

Tisdagsinspiration

Ledsen för den suddiga bilden... Så svårt när det inte är dagsljus.
Tisdagsinspirationen den här veckan kommer från mormor och morfars underbara hus. Jag har en liten kärlek till öppna spisar och min mormor och morfar har hela två kakelugnar, en kamin och två vedspisar, de ni :)
Alla utom en av dessa fem har hamnat på bild :) Tänk om man någon gång hittar ett gammalt hus med kakelugnar och en vedspis bevarad. Det är en dröm!
Antingen det, eller ett helt nybyggt hus, men även här kan man ju ha öppen spis :)
Öppen spis är med andra ord ett måste i vårt framtida hus :) 
Visst är det fint?

Ni har väl inte missat de andra inläggen från mormor o morfars hus, här och här

8 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Ojsan, jag tror visst jag råkade montera ner den där kakelugnen och ta med den hem. Det bara hände! ;)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Har nyss varit ute och busat lite med Nenya i mörkret. Kasta lite boll, det är vad jag orkar med mellan snytningarna :)
Hoppas du haft en bra dag!

Jag kollade faktiskt på en gammal goding: Dom 3 musketörerna! Den är väl för bra ;)

Jag känner mig faktiskt laddad för arbete imorgon. Trots att näsan är täppt och huvet segt.

Ska du göra resten av veckan?
Kram!

Camilla sa...

Underbart vackert!
Och så ger den värme också. Inte helt fel :)
Kram på dig!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Åter på arbetet! Med min kopp kaffe.
Sovit gott?

Resten av veckan har jag inga speciella planer. Förutom att jag ska iväg till en kompis ikväll och fika och snacka lite skit, och på söndag blir det kalas. Micke fyller 31.
Var ju tänkt att vi skulle simma ikväll men nu när jag är krasslig tar vi en fika istället.

Hockey är ju så roligt att gå på! Faktiskt så är det den enda sporten jag kan titta på. Utan att somna ;)

Ha en mysig morgon! Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej, för tusan!! Erkänn det ALDRIG ;)

Ja, jag tycker det är roligare och fika också ;) Gottegris som man är..
Men som du sa jag får simma några extra längder nästa vecka.

Ha en fin dag, tjejen!

Kram

Therese sa...

Ja spisar är vackert! Hade gärna haft en vedspis i mitt blivande kök... *ler* Å ja, barnen är gudomliga då man har en dålig dag! Dem får en att glömma allt annat! KRAM <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, det har du nog rätt i. Det har nog en stor betydelse.

Ätit frukost?
Jag sitter här och knaprar på en macka.

Hur går det med din träning?

Kram kram!

Gaymasen sa...

Jag har massor med krav till vårt nästa boende. För många. Haha. Badkar. Stort kök. Walk In-closet. Varmt. Mysigt. Ja. Vi får la se. ;D