fredag 4 mars 2011

Bara bli bättre...

Idag skulle jag nästan gjort vad som helst för att ha bil. Det brukar gå bra o handla mycket med hjälp av bara cykel men idag skyller jag allt som gick snett på burken med målarfärg...



Sätter fast burken på pakethållaren och tycker den sitter stadigt men efter bara några meter åker burken av och färgen sprutar... Gah! Färg överallt!! (tänkte ta kort på eländet men var mycket folk där så lät bli, de skulle ju tro jag var knäpp;))

Nu har jag vit målarfärg på cykeln, vantar och diverse matvaror... Snyggt värre!

Förresten, finns det verkligen folk som handlar mat o så på Coop regelbundet, är ju mycket dyrare än till exempel maxi!

Till råga på allt fick vi i förmiddags reda på att vi nog måste lägga till en termin till med engelska för att vara säkra på att få jobb sen... Kuljul! Jag vill ju vara klar om ett år... Dessutom känns det inte roligt att ha läst 4 ÅR på högskola o bara få runt 21 000 i ingångslön sen...

Nu kan bara dagen bli bättre! Ska till goa barnen på fritids o jobba o ikväll blir det fredagsmys!!

Trevlig helg på er ni fina <3

5 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Låter inte som en toppen dag för dig!

Hoppas du får en go kväll! Kramar!

Familjen Lindström sa...

Fy vilken dag! :( Men är grymt imponerad av att du (stor)handlar utan bil!!! Själv skulle det aldrig fall mig in att handla utan bil... tyvärr. Får nog börja tänka om där och bli lite mer miljövänlig ;)

Ha en bra fredagkväll!!! Kram!

PS. Förstår dig ang lönen, men om det är till någon tröst så blir man inte lyckligare av högre lön utan av att få göra det man verkligen brinner för... Har verkligen insett det nu! ;)

Unknown sa...

Men du vilken dag du haft, usch jag lider med dig. Hoppas du har lite trevligt fredagsmys nu iallafall :)!
Ja det är stora tjejen här nu :)! vet inte riktigt va den lilla sessan önskar sig, får fundera lie så återkommer jag med det.
Ska ni göra ngt kul i helgen?
Annars är allt bara bra här.
hälsa och ha en riktigt bra helg.
Kramar fr oss alla i hjo

Therese sa...

Jag hoppas du får en bättre dag i dag <3 KRAM

MIN LYCKA ♥ sa...

Åhh din stackare!! Tur att dessa dagar inte kommer för ofta dock. Tröttsamt när det händer, men något att skratta åt i senare...

Ha det gott!!!