måndag 14 mars 2011

Ny träningsvecka


Underbara tulpaner!


Måndag, då ger vi oss in i en ny vecka. En vecka närmare våren och sommaren!

En ny utmaningsvecka för mig när det gäller träning. Det blir inte mindre än tre konditionspass och ett styrkepass under veckan. Ska ge mig på löpning är det tänkt. Löpning har inte varit min grej riktigt men nu ska jag sjutton ge det en chans. 
Ska jag kunna springa Vårruset om två månader så måste jag ju börja...
För 5 km SKA gå, säger tjejen som inte sprungit mer än 2,5 km i hela sitt liv!

Det blir ett intervallpass på gymmet med och ett spinningspass såklart. Spinning däremot är mig grej, jisses vad jag älskar det.

Nu ska jag snart iväg och klippa och färga håret, DET behövs!

9 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vad gött och bli fixad i håret!
Jag har min tid i april. Ska bli så skönt att få någon ny färg på eländet. Är lite less på mitt hår!

Skönt med en ledig dag. Ibland behöver man bara få vara.. Och ta hand om sig själv.

Jag skrev precis till henne också, får vi se om hon vill med :) Vore roligt!

Hur ska du färga håret? Samma som förut?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Eller hur är den snygg?! Lindsay Lohan är ju snygg hela hon, när hon är fräsch :) Inte sönder festad!
Ska bli spännande att få en ny färg.

Vad ger du för klipp och färg?

Kram!

MIN LYCKA ♥ sa...

Finns inget bättre än när håret blir iordninggjort, skönt känsla.
Gött att få tränat ordentligt. Bäst att passa på när förskyldningarna och annat otyg håller sig på avstånd. Jag har en inflammerad axel och träningen får vänta...;(
Nu blir det jobb och uppstart av TEMA kroppen!;=)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Inte den blekaste hur det stavas men jag förstod vad du mena, iaf! :)

Jag har aldrig jobbat som frisör. Har jobbat här på soptippen sen jag slutade skolan. Så utbildad är jag men jobbar inte som det.

Det är inte gratis att gå iväg och fixa håret. Men jag tycker det är värt det. Då vet man att det blir bra och man blir ompysslad en stund.

Nu får du och Johanna göra ett "schema" över 7 maj :) Vilka affärer som måste besökas och så där ;)
Hehe! Skoj, skoj!
Får ni komma till Örebro sen så tar vi en sväng till våra butiker..

Kram

Therese sa...

Vilka ljuvliga tulpaner! Å så jag önskar att jag med kunde skriva ny träningsvecka, men min rublik blir nog ny sjukvecka istället :-/ KRAAAM <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej, du hade rätt! Fast inte att jag jobbat som det.
Skötte inte skolan så bra så jag känner att jag inte har all kunskap för att kunna jobba som det.

Det är inte så långt till Skövde så jag kommer nog över dagen. Men ska tänka på saken. Kan ju vara skönt att sova över också.
Ska kolla lite med Micke med Nenya och så där. Så någon tar hand om henne.
Tack för erbjudandet!

När tror du att jag ska vakna idag? Har druckit 3 koppar thé men icke någon skillnad. Gäsp!
Kaffet smakar rävpiss på det här bygget så jag håller mig till the´t.

Kram!

MIN LYCKA ♥ sa...

Axeln började göra ont för en vecka sen och var katastrof dagen innan vi skulle åka till fjällen. Typiskt. Men första dagen gjorde ont, sen har det bara gått bättre...så hoppas det ger med sig själv nu. Aldrig trevligt att ha ont. Ska nog ringa en massör som (hela min familj) och jag går till ibland;) Brukar hjälpa och väldans skönt också.

Hoppas färgen blir som du tänkt dig! Alltid kul att fixa med sig själv, känner sig som en ny människa!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag får prova att öppna något fönster så jag får lite luft. Jag sitter ju i kundmottagningen till halv 12 så jag kan inte lämna stolen.
Sen har jag ett möte..
Seg dag! Men provar med fönstret...
Burr, burr!! Tror du det hjälper? ;)
Hehe!

Varje gång jag skriver till dig så lyckas jag se den där semlan du har på bild.
GaaAHHH, vad jag blir sugen på en smaskig semla.
Just nu är jag inne i någon period då jag är sugen på allt. Men du vet ju kanske varför ;)
Hehe!

Kraam!

Villa Carl Larsson sa...

Hej Emilia! Ja det verkar ju som att vi bor i samma stad. Och du har helt rätt, v bygger hus i Trädgårdsstaden.

Vad gör du då? Pluggar du här i stan? Jag tänker på att du har familjen alldeles för långt bort.

Så du ska springa vårruset. Det kommer ju gå alldeles galant. Springer du nåt på Billingen? Kanske inte nu då det är så geggigt och slaskigt överallt. Annars är det berget mitt andra hem normalt sett. Älskar skogen och lugnet där uppe. Tyvärr har jag inte sprungit nu på JÄTTELÄNGE då jag bara växer och växer hehe. Men sen så.. då ska jag ut i spåren. Och klarar du 2,5 km nu så är det ingen match för dig att springa 5 km. Hejja hejja :) Spring för mig med.

Kram Josefin