måndag 14 mars 2011

Plocka in våren


Att plocka in våren kan man göra på många sätt. Jag köper tuplaner, mini-påskliljor och krokusar, jag har tagit fram min vindjacka fast det fortfarande är lite för kall och jag har börjat använda min löparskor att promenera i fast de "läcker" in kall luft i dom!

Nu har jag plockat in våren genom att köpa lite nya kuddar till soffan, få in lite ljus på det sättet också. Det känns bra. De två nederst är från Åhlens, gillar dom jättemycket!

Nu har jag plockat in våren massor ju, nu fattas den bara där ute...

En mysig fika med Karin och hennes lilla Klara piggar i alla fall upp vilken grå dag som helst!

10 kommentarer:

Gaymasen sa...

Jag längtar efter att kunna ta fram utemöblerna (till balkongen) och avnjuta en härlig frukost i solen. Slippa kylan. :D

Och ja urkas för plugg ibland. Mattetenta på måndag så måste ta tag i det. ^^

Petra sa...

Små medel gör det så mycket mera vårligt.
Kram

Familjen Lindström sa...

Haha, jag tog täckkjolen i morse och höll på att svettas ihjäl! Fick ta av den på hemvägen och hänga den över armen ;)

Kram på dig!

Jannie sa...

Godmorgon!
Så fint du har gjort!
Underbart med lite nya blommor.
O jag tackar o bugar för komplmangerna!Både för maten o vindrickandet.Hade ju vart för jäkla roligt o dela på en flaska.
Maten var en kräftpasta.Det enda jag kan laga typ...ha ha ha
Hoppas du får en skön dag!
Stor kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Jag kom på igår att jag har glömt att fråga dig om du kikade på jeansen på Lindex eller om du hittade några andra?

Vad gör du idag då?
Jag ska iväg och ta blodprov. Jag får handsvett redan nu när jag tänker på den där nålen. HJÄLP!!!

Dags att gå upp nu, Emilia!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Huvudsaken du hittade några som du gillade. Är ju inte det lättaste när det gäller jeans.
Vart hittade du dina?

Det går alltid bra att ta såna där prover men jag måste alltid "ojja" mig innan. Va lite nervös, få lite ont i magen, svettas lite. Ja, du vet man är ju bra knäpp!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Aha, ja det är det nog. Det är inget namn jag känner igen.

Har inga speciella planer för dagen. Är det så här fint väder i eftermiddag blir det nog en promenad.
Skulle ha åkt och fikat med en kompis men jag fick ställa in för att jag hade ingen hundvakt. Vi ska ses på torsdag istället.

Ska du hitta på?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Eller hur, man känner sig faktiskt genast mycket piggare och känner mer energi när solen tittar fram.
Längtar verkligen till våren och alla ljusa kvällar.. Slipper man vara så trött redan kl 20.

I helgen, ska du göra några behandlingar på SPA:t?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Låter härligt! Jag blev ju bjuden på ansiktsbehandling på Strömstad SPA i somras. Det var grejer det!
Njut när du ligger där och blir ompysslad!!

Vi ska ut och käka och på bio. "The fighter" med några vänner. I helgen. Sen vet jag inte vad som händer mer.
Behöver plantera en del sticklingar och omplantera lite.

Kram!

Therese sa...

Grymt fina kuddar!!! Gillar dem så mycket! Och är har vi njutit av frisk luft å vårsol - bägge barnen däckade och sov en stund då vi kom hem :-) KRAM