lördag 26 mars 2011

Sköna lördag



Helg betyder att det är dags för mig att köpa hem lite nya blommor :) Igår fick lite "lösa" påskliljor följa med hem och pryda soffbordet. Tycker vasen är så söt, fick den en gång på min födelsedag med ett gäng liljekonvaljer i.


Även denna påsklilja fick följa med hem, den passade utmärkt i min nya vas/skål på tvbänken. Helt oroligt vad dom växer, bilden är tagen igår och idag går det gröna upp över kanten, ganska häftigt!

Nu ska vi göra oss i ordning för att gå till bussen mot svärföräldrarna, de är snälla o lånar ut sin bil till oss stackare som inte har någon så vi kan komma till Ikea :) Gissar att vi inte är ensamma där idag, en lönehelg som denna!

Hoppas ni får en fin och solig söndag!

6 kommentarer:

Sara sa...

Vad vårigt och fint du fixar det!

Vi ska också till IKEA en liten sväng idag, men det går bra när man inte ska handla så mycket och när man (som vi) åker kommunalt dit och inte behöver slåss om parkering :D

Ha en härlig dag, hoppas ni hittar lite fint :) Kram

Jannie sa...

Alltid kul med Ikea!Hoppas att det inte vart tokmycket folk iaf...
va fint du har pysslat nu igen!Älskar påskliljorna i skålen.Superfint verkligen!

Å tack snälla du.Men jag kommer inte i jackan.Eller i kommer jag,men de sitter som korvskinn över armarna o axlarna hamnar typ 1 dm BAKOM skulderbladen.Ser ju ABSOLUT inte spännigt ut...ha ha ha

Hoppas ni får en fantastisk lördag!
Massa kramar

Familjen Lindström sa...

Nyfiken, vad blev det för ngt kul från Ikea och hur mycket folk var där egentligen, löningslördag och allt... skulle verkligen behöva åka men får försöka klara mig någon vecka eller två! Kram

Therese sa...

Vilka fina blomsterarrangemang du gjort, gillar vasen/lyktan! Jätte fin! Ha en toppen dag i dag <3 KRAM

Emilias sa...

Malin: Vi hitta allt lite smått o gott, mest inredning till garderoben. Kommer bli så bra när det är klart! På onsdag kommer garderobsdörrarna och blir monterade, spännande :)

Var in såå mycket folk ändå, fast det är klart. Hälften hade räckt nog, hihi! Ska du ha något särksilt när du ska dit?
Kramar

Familjen Lindström sa...

Ja, behöver lite tyg och stoppning till kuddar jag ska sy till uterummet nu när det börjar bli vår :D sen behöver jag komplettera lite handdukar så inget akut... åker nog någon dag efter jobbet istället för helgen...

Spännande med garderoberna! Så härligt när man har en helt tom garderob att inreda och sedan få plocka in allt i så det blir snyggt!

Kram