tisdag 22 mars 2011

Havet

Härliga stranden i Tylösand i helgen, ruggit och kallt, men så vackert!

Hav hav hav... Jag får sån energi av havet! Jag har sån tur som har en pappa som bor fem minuters promenad från den fina stranden i Åhus, det blir en tur dit ner varje gång jag är och hälsar på. Det är ett måste!
Det är så härligt att bara stå där, höra vågorna klucka och känna doften av tång... 

På nått sätt väcker det lite barndomsminnen hos mig. Min pappa bodde då i Malmö och jag var och hälsa på där väldigt ofta. Även då var ett besök på stranden ett måste och jag gillade det jättemycket!

"Pappas strand" i Åhus, ett av de finaste ställen på jorden!

Jag trivs jättebra i vår lilla stad och det enda jag saknar är närheten till havet... Som tur är ligger både Vänern och Vättern nära, även om det inte riktigt är samma sak.

Tisdagsinspirationen idag, havet!

14 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Håller med dig, havet är underbart!! Skönt att ha sitt ställe dit man kan åka när krafterna behöver fyllas på;)

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Jag håller helt med dig! Havet är underbart! Jag har också turen att ha föräldrar som bor fem minuter från havet. :)

Det känns som om jag har blivit mer pysslig sedan jag har beslutat mig för att ha en egenliten hörna för det. Jag ser hörnana och alla pysselsaker varje dag och kreativiteten flödar på en gång!

Kram Johanna

Madeleine Berglund sa...

Hej =)

Ååå men titta, ni verkar haft en helt underbar helg tillsammans - ååå så underbart!!!!
Det ser helt fantastiskt ut tycker jag.

Bilden på din fot bland de vackra stenarna är underbar. Den skulle vara jätte fin som tavla! =)

Jag har haft en bra helg. Jag jobbade dock i lördags men sen har jag mest målat och fixat som tusan. Bakat bröd och chokladbollar, muuums, hihi. ;)

Nu har jag köpt boken by the way. =D

Har du varit ute och sprungit idag? (såg bilden på facebook)

Kramis
Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej igen:) det låter helt fantastiskt - södra England. Mmm.. :)

Jag går varje morgon och imorgon bitti är det dags för pump sådär galet tidigt. Haha;)

Men ikväll är det en ny säsong av pluras kök som jag bara måste se. Ska du se det?
Kram Madde

Madeleine Berglund sa...

Hej igen:) det låter helt fantastiskt - södra England. Mmm.. :)

Jag går varje morgon och imorgon bitti är det dags för pump sådär galet tidigt. Haha;)

Men ikväll är det en ny säsong av pluras kök som jag bara måste se. Ska du se det?
Kram Madde

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Havet är väl underbart. Jag kan ofta sakna också att bo nära havet.

Hur är det idag? Vad står på schemat?

Korgarna hittade jag i Kumla på en sån där "allt i allo pryls-butik" som heter Pickabo.
Där finns allt mellan glödlampor, lösgodis till inredning.
Jag hittade en matta där som jag ska köpa nu när lönen kommer. 79:- för en stor typ trasmatta. Wow, vilket pris!! ;)
Likså stora och kraftiga hundben som brukar ligga runt 40-50 kr i vanliga butiker tog dom 25:- för.
Här med är denna butik min favorit!!
Vi lär åka dit när du kommer till Örebro på besök!!

Idag efter jobbet ska jag ut till en kompis och hälsa på. Har inte varit där på 100 år känns det som. Det ska bli kul!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag känner igen detta lite. Är också sån där att jag tar åt mig andras bekymmer och problem. Man måste tänka som så att det är någon annans liv och inte mitt!
Lätt att säga men svårt att följa!!

Ja, det blir nog en fika och en massa prat.

Det ser ut att bli en fin dag!!

Vet du vad jag är så sugen på?
Sill, potatis, gräslök och gräddfil.
Jädran så gott!!
Äter ni det?

Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag älskar sill!! Det är såå gott!!
Micke är inte så glad i det. Han kan äta om det är i någon klet. Typ senapsill eller vitlök.
Men slipper han så är han glad.
Snart så får vi vår färskpotatis och sill ;)

Har du tittat något på Big Brother?

Maria - Villa Krutbruket sa...

JAAAAAA! Jag också! Fast jag tycker dom är så j*vla pinsamma rent ut sagt. Vilket folk det finns! Men jag bara älskar Gurkan! Han är därför jag tittar!
Han, Rodney tycker jag verkar vara det största äcklet som går i ett par skor! Usch!
Jag kollar på reprisen från gårdagen kl 19. Det andra är alldeles för sent ;)

Vi har 7 grader i skuggan just nu! Nice! Tur att man sitter inne hela dagen :(

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det tror jag med! Gurkan verkar ju mest normal innanför dom väggarna iaf.
Mycket äckligt folk det finns. Jag blir nästintill lite pryd när jag ser på det.
Men jag måste se det ;) Haha! Vad knäpp man är!
Jag trodde inte det var sant när jag såg att hon är lärare.

Nu har det mulnat på här :(

Kram!

Therese sa...

Ja havet ger en härlig känsla, liksom fjället och orörd skog. Älskar naturen i alla dess skepnader! Kram <3

Jannie sa...

Samma här!Älskar havet.Vi har typ 10 min med bilen för att komma dit.hade aldrig klarat mig utan...

Tack vad du är gullig!Ska hälsa henne det.Hon kommer att bli så glad!
Ha en härlig lill lördag vännen!
Massa kramar

Madeleine Berglund sa...

Hej =)

Jaså, det är din favorit.
Det jag gillar med Pluras kök är inredningen. Haha... Jag vill liksom pausa och bara titta på kokböcker, brickor, blommor, tavlor och ljusstakar i bakgrunden. =D

Sitter och äter raggmunk, jösses så hungrig jag är eftersom jag tränade imorse. ;)

Det står 6 av 10 mål avklarade. Vad är det för mål du satt upp? (nyfiken).:)

kram Madde

Jessica Persson sa...

Åhus strand ÄR det finaste stället på jorden :)