tisdag 29 mars 2011

Ny kärlek, ny inspiration

På butik Östergården i söndags hittade jag en ny kärlek, porslin från danska Ib Laursen. Två vita skönheter bönade och bad om att få följa med hem, en vispskål och en porslinsburk med lock. Vispskålen pryder nu min favorithylla medan burken fått en annan placering. 


Egentligen ville jag ha en vispskål i ljust turkost med de fanns inte inne, men jag tänkte att jag kan ju köpa en sån en annan gång. Då har jag ju två!



Butik Östergården var verkligen ett mysigt ställe, oj så mycket fint de hade! Åk dit om du har vägarna förbi Skövdes utkanter :) Massor med inspiration kan jag lova!
Dessutom var det väldigt bra pris på porslinet från Ib Laursen, jag lär åka dit igen!!

11 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Underbart vackert! Den vita burken har jag också. Sååå snyggt =)

Ja, jag tränade igår morse, spinning och promenad. Härligt!!!!

Är allt bra med dig idag?
Kram Madde

Therese sa...

Jätte fin, hade tänkt klicka hem en från house of linnea å efter att ha sett din så är saken biff ;-) Hoppas allt är bra <3 KRAM

Unknown sa...

hej! Ja dom är kanon fina deras skålar:). Vi tänkte nog be om lite barnvakt framöver ska försöka hitta på ngt själva:). De blir inget party på tors, skjuter på de till den 11e istället o hoppas vi är friska då. Om de är någon mer från Skövde som kan komma då Rajan du säkert åka me dom då :). Ha en bra kväll o hälsa, antar att de är fotboll för honom ikväll;) . Kramar

Therese sa...

Det är vispskålen jag suktar efter :-) Kramis

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla du:)
Underbart porslin..jag ´har en vispbytta & en med lock å jag ääälskar dom:)

Må så gott
Kram Susanne

Familjen Lindström sa...

Åhhh, sååå fint! Bättre pris än på Cervera? Nyfiken... Vill också ha en turkos... men får nog försöka hålla mig till mina designers så jag inte blandar allt för mycket ;)
Kram

Emilias sa...

Malin: hm vet inte. Vispskålen kostade 116 o hon i affären sa att de brukar kosta typ 160 i vanliga fall. Vad kostar dom på cervera?? :) vill också ha en turkos, ska köpa det så fort jag hittat nått!
Hihi, ja det är svårt det där. Man vill ju ha så mycket fint i många olika stilar :)
Kramar

Familjen Lindström sa...

139 så då var det ju bra pris! :D
Gillar den rosa serien givevis ;) men får nog hålla mig lite nu som sagt ;) får inte plats med allt...

Familjen Lindström sa...

Förresten, har beställt lite roliga tillbehör till KitchenAid:en. Rivjärn och så jag kan slice:a potatis, juicepress och en skål... Kommer dock inte förän om en vecka... Men vad sugen man blir på allt när man kommer in på Cervera. Har aldrig gillat den affären men oj vad mycket roliga designers de har tagit in!!!

Jannie sa...

Du hittar ju så mycket fint!

O du vännen,den där moppen kan du köra tillbaka längst in i garaget!ha ha ha Ghaaaaa!Tiden går på tok för fort o så kommer du med den.aj aj aj
Ha en härlig dag!Kramar

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Varsågod :) hehe japp, fast inatt sov jag bra! Skönt det. Åh en sån där vispskål vill jag med ha, har kollat men blivit snål, tycker det är såå fina.

Ha en underbar dag, kram!