söndag 6 mars 2011

Malmbyrån blev vit


Helgens målarprojekt är klara :) Om ni frågar mig tycker jag att vi nästan fått en helt ny byrå! Såå nöjda med resultatet är vi. Ni ser ju själv, ek passade ju inte alls till vårt golv, men det gör vitt!

Jag började med att tvätta byrån med målartvätt, sedan slipade jag den noga noga för att rugga
upp lacken. Efter det har jag målat den med tre lager Beckers Elegant Aqua Lackfärg, halvblank.
Tyvärr kan vi inte ställa något på den förens efter några dagar... Trög färg det där! Men är lika bra att göra som det står även om den känns helt torr... Så lagom till mitten av veckan kan jag börja dekorera, längtar!



Efter en helt okej söndag väntar soffmys, Solsidan, Big Brother och rester från gårdagens lördagsgodis. Tillsammans med mitt hjärta såklart!

10 kommentarer:

Familjen Lindström sa...

Åh så bra det blev! Jättesnyggt!!! Gillar vitt även om ek också är fint, men håller med dig, passar bättre till erat golv nu!

Vi har också fixat idag. Köpte ett par överskåp som vi satt upp på väggen fast lågt som ett sidebord, blev riktigt bra, gillar att det inte står på golvet så man kommer åt under och kan dammsuga! Så nu ska det mörka vitrinskåpet ut! Längtar efter vitt och ljust!!! ;)

Ha en bra söndagkväll! Kramkram!

Kikan sa...

Shit vad snyggt det blev! Kram Kikan

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Måndag igen.. Helgen gick fort som vanligt!

För mig blir det nog en vanlig vecka också. Har inga speciella planer.

Igår stor städade jag huset. Sen gick jag runt och njöt av ett rent och fräscht hem. Härligt!!

Ha en fin morgon! Så hörs vi när du vaknat! ;)

Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, det tycker jag! La mig väldigt tidigt igår. Vaknade pigg och glad!

Själv då?

Byrån blev ju super snygg. Vad har du tänkt dig att ha på den? Nyfiken!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ha en fin dag! Så hörs vi kanske senare! Kramar!

Therese sa...

Det blev ju toppen bra - förstår att du längtar efter att piffa på byrån nu ;-) Kram

Gaymasen sa...

Blev bra! Och Solsidan igår var asbra. Haha.

Den röda färgen i håret är kvar, syns bara inte när man tar dåliga cambilder. ^^

Jannie sa...

Godmorgon!
Men så snyggt det blev!Ser ju helt sprillans ut o helt klart mycket finare.Vilket jobb ni har gjort!

ha ha ha Gillade du inte låtarna som gick vidare i lördags?Han O my god killen hade jag gärna passat med Vargas låt gillar ju jag.(typisk Winnerbäck låt)Sen tycker jag iofs inte att den ska vinna altihopa men ändå...Vilka har du som favoriter?

O TACK snälla du!För dina söat ord.Värmer så.Igår va lilleman precis som vanligt igen.Lätt o fatta något.Eh nej...
Ha en härlig dag vännen!Kramar

MIN LYCKA ♥ sa...

Jättesnyggt!!! Fantastiskt fin förändring. Härligt vad lite färg kan göra.

Semlor är gott, men har inga favoriter. Alla går liksom ner..;=)

Vem längtar inte efter vår. Hade snart betalt en slant för att våren ska infinna sig tidigare..haha..

Nu blir det sängen! Sista jobbdagen sen åker vi till fjällen och ska vara utomhus...mmmm...skönt..hoppas verkligen på SOOOOL också!!

Gokväll!

Sofia sa...

Vad fin den blev i vitt! Har själv funderingar på att måla malmsängen vit. Har tröttnat på eken. Håller med om att det vita passade bättre med erat golv. Snyggt!