tisdag 15 mars 2011

Tisdagsinspiration

Veckans tisdagsinspiration handlar också om fika... Bor ni i eller besöker Skövde borde ni absolut besöka det här stället!




Igår var jag och fikade men min vän Karin och hennes lilla Klara som är tre månader. Vi testade ett ganska nytt cafe i stan som ligger i anslutning till en jättetrevlig inredningsbutik, Förr heter den. Jag blev alldeles kär! Inte nog med att man blev serverad på finaste Green Gate porslinet...





....de hade mängder med goda tesorter att välja mellan....





...och det mesta av fikat var hembakat! Hur trevligt som helst verkligen!





Ljust och ganska stilrent men ändå inte kalt eller tråkigt, precis lagom på alla sätt. Bra med plats för barnvagnar med vilket ju är ett extra plus när man fikar med en barnvagnskörande vän. De hade till och med barnmat att köpa om man behövde... 

Mysiga cafeer är kan det inte finnas för många av tycker jag och nu har vi fler o fler i vår lilla stad. Det gillas skarp!

Ni missar väl inte Desperate idag?!?!

11 kommentarer:

Sara sa...

Hmm, Förr, är det vid Edvins Corner? Kanske måste fördriva några timmar i Skövde centrum den 1/4, bra med fikatips då :P
Skönt det såg ut med morgonpromenad, längtar efter att få använda jympadojjorna själv här... Nästa vecka, hoppas jag! Än är det lite för mycket is på vissa ställen.
Kram!

Marica sa...

Ååå det vill jag testa! Finns ju ett nytt fik där vid gamla all-video oxå, hade goda mackor :)
Massa nya fik = behövs massa Marica&Emilia tid att utforska dom!!!
*Kram*

Familjen Lindström sa...

Åh, jag bara älskar den butiken... å andra sidan äslkar jag alla butiker i Skövde ;) ha ha! Men har köpte en del där när jag varit hemma och vilken bra anledning att gå dit igen! Gillar kombinationen fik/restaurang och affär. Mycket sådant utomlands och en hel del här uppe i Stockholm men svårt att få till den rätta kombinationen.

MIN LYCKA ♥ sa...

Mysigt, synd att man inte bor närmare då...;=))

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Jag tror bestämt att vi måste ta en fika på detta härliga ställe när jag kommer till er :)

Kram!

Therese sa...

Guuud vilket mysigt ställe, tur du hade med kameran å visade oss här i norr! Hade gärna fikat där! Önskar dig en fin dag <3 KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Japp, en plan låter bra det! Strukturerat in i minsta detalj ;)

Just nu håller jag på och skriver matlista för en vecka framåt.
Jag har så svårt att komma på mat!! :(
Har du några goda vardags mat tips?
Ieftermiddag vet jag inte vad som sker. Får se...
Vad gör du?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag har också funderat på en sån där kasse. Men det har inte blivit så mycket mer än en tanke än så länge.
Man kan ju göra wok, flygande jacob, ugnstekt falukorv.
Jag tycker att det blir så man gör samma rätter om och om igen...
Lite tjatigt!

Kan tänka mig att du har full rulle på förskolan.
Här är det lugna gatan, snart lunch.
Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor.

Kram!

Madeleine Berglund sa...

Jaaa, men ooooh, det ser jätte trevligt ut!!!! Inredningen är superviktig!!! Hihi. Inte helt otippat att man resonerar så, haha.

Kram Madeleine

Jannie sa...

Ser ju supermysigt ut!O är det en morotskaka jag ser??Ååååå så gott!!

Shyssta kåkar du hittat på Hemnet förresten!Jädrar.Inte för min plånbok direkt...ha ha ha Kan tom tycka att om det är för mycket så blir det tom smaklöst...Typ som den på Strandvägen.Inte charmig enligt min smak...Men om man fick göra om??Ja kom till mamma!ha ha ha
Hoppas du haft en härlig dag!Kramar

Villa Carl Larsson sa...

FÖRR är bäst i Skövde :)