tisdag 24 november 2009

24 november

En månad kvar till julafton... jag gillar julafton, har alltid gjort. Men just i år... nja... något har hänt. Det är bara att göra det bästa av det och någonstans vet jag att det kommer att bli bra till slut, så har det varit förut och så blir det nog i år också!

Vissa dagar, när allt känns lite upp och ner, får man plocka fram de saker som känns riktigt riktigt bra och roligt. Och om man tänker efter är det fler saker som känns bra än som inte känns det.
Prova får ni se :)

Har haft praktik idag, roligt att träffa "mina" små elever igen, och de verka tycka det var roligt att träffa mig med ;) Tur va! Har tagit en promenad med Maria o nu blir det slapp kväll för hela slanten!

biverkningsfronten sen gårdagen ser det bra ut, bara lite öm i armen :) Peppar peppar...

3 kommentarer:

Marica sa...

Skönt att du inte fått några direkta biverkningar, nu slipper du nog feber även om det kan börja ondare i armen.. jag har inte ont längre, bara öm man trycker på det :)

Ses imorgon sweety!

Kramiz!

Anonym sa...

Det var så lite så! Hur ser planen ut? Vart ska ni åka och hur länge ska ni vara i Ao Nang och ska ni åka nån annanstans också? Vill du ha tips på dagsutflykter eller liknande? Saker som är värda att handla eller annat? Kika in i början på min blogg - där skriver jag från min resa i år! :)
Kramis!

Anonym sa...

Jag har varit i Bangkok några gånger.... kanske allt som allt 5 veckor av min tid där senaste åren. Mina vänner bor i en villa utanför Bangkok, vid havet - så det blir en del tid där. Vill du ha tips på boende där också? Eller något att göra? Kan rekommendera att lägga ett par dagar där åtminstone för det är GRYMT bra shopping och hur mycket som helst att se. I alla fall 2-3 dagar ;)
På Phi Phi är min favorit "PP Casita". Det har blivit lite dyrare, men är RIKTIGT RIKTIGT bra och supermysigt. Det är nog den mysigaste bungalowen som jag har bott i någon gång på mina resor. Ska man bara över 1-2 nätter kan det vara värt att lägga ett par hundra på ett schysst boende. Dessutom är det förbjudet för barn under 12 år att bo där pga att hela "hotell-byn" är uppbyggd på pålar. Så det brukar vara rätt lugnt och skönt - med undantag för allt dunkadunka utanför när folk festar ;)
Det bästa med PP är att det inte finns någon trafik med undantag för ett par tuktuk som man levererar saker med. Och kör sopor.

Är ni i Ao Nang tycker jag absolut att ni ska ta en dag vid Raileh Beach och Phra Nang på andra sidan udden. Det finns också några öar utanför som heter Koh Poda, Koh Tub och Koh Hong som är jättemysiga och väl värda ett besök för riktiga paradisöar :)
Kramis