söndag 22 november 2009

Mysig helg

Då var det söndag igen då... tycker ändå att helgen har gått ganska sakta för en gångs skull! Igår fick vi ju till och med lite sol, det var verkligen behövligt!
Men lyckan var kort, idag regnar det igen...
Vi kände att vi skulle passa på o njuta av solen igår och tog oss en cykeltur ut till Stallsiken. Där shoppade vi lite på Chili, vasen, ljuset och stenarna som jag sedan kombinerade ihop -Voila!
På en mysig inredningsbutik som heter Sköna Rum köpte vi detta söta hjärtfat, perfekt att ha pepparkakor på i jul ju :)

Idag har varit en slapp söndag... har bakat lite bröd nu på förmiddagen. Det blev Lailas tekakor o sirapslimpa, mumma! Nu är mina mjölpåsar snart slut, dags att köpa nytt!

Älskligen är fortfarande lite krasslig så resten av eftermiddagen kommer ägnas åt film o massa mys!

6 kommentarer:

Sara sa...

Åh, du är så duktig med ditt bakande! Imponerad!

Härligt med inredning. I veckan får vi 1,5 lön, för första gången på väääldigt länge, och jag längtar efter inredning. Ska in till city på fredag och gå i små mysiga inredningsbutiker för att hitta härliga guldkorn, och på lördag ska vi till IKEA och köpa köksgardiner bland annat. Känns jättetomt utan det, nu har vi inte ens en gardinstång där :p I december får vi 2 heltidslöner (låter som en dröm) och då blir det lite nya hallmöbler och sådär. Lööövli!

Hoppas du mår bra vännen! Går skolan bra? Puss och kram!

nathalie sa...

Håller med dig =) Helgen har gått i lagom takt så man hinner känna av att de är helg hehe. Kram

Marica sa...

Å vilka fina hjärtanformar! Vad kosta de??
Här är det en seg dag men jag har ändå fått en del gjort!
Imorgon är det plugg för hela slanten...
Puss vännen

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, vad gött det var.. var ute på promenad med hundar och det var riktigt skönt väder :)

Helgen var mkt bra, var på filmkväll hos vänner..Änglar och demoner! Den var riktigt bra tyckte jag..
Annars har jag bara städat och tvättat resten av helgen..

Har ni haft för er då?
Ska du hitta på denna vecka då?
Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, jag tyckte den var riktigt bra :) Tyckte inte riktigt om Da vinci koden faktiskt..

I kväll ska jag på ljusparty, åh resten av veckan blir det att planera inför första advent.. + att jag ska träna hade jag tänkt..
I helgen ville sambon hyra Transformers 2 och nästa helg planerar vi New Moon på bio med vänner *längtar*

Nu blir det en kopp kaffe!

Kraaaam!

Fröken Ellinor sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft. Är så impad över dig för att du orkar baka, finns ju inget bättre än söndag och nybakat.

Jag var dock och hälsade på mina föräldrar och fick nybakade lussekatter, inte fel det heller.

Kram kram