måndag 30 november 2009

Myrra och Kojka

Hej!

Vi heter Myrra och Kojka och vi är figurer som bara finns i fantasin. Ingen vet hur vi ser ut och vi tänkte att ni skulle få hjälpa oss att ta reda på det.

Följ beskrivningen så får du se!


Så ska jag börja min lektion imorgon. Eleverna ska då få måla Myrra utifrån en beskrivning. Beskrivningen innehållet matematiska begrepp såsom de olika formerna, över och under, färger och mätning. Ska bli spännande o se hur detta går!

Det är verkligen utmanande att planera kreativa lektioner för elever i årskurs 2. Det får inte vara "töntigt", det får inte vara för lätt och man måste fånga deras intressen. Jag hoppas verkligen att jag lyckas, det återstår att se ;)


Blev fel typsnitt i detta inlägg, men det får gå ändå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar:
Ja, jag tycker att man ska vara lite "hemlig" - eller privat med finare ord. Man kan ju inte dela med sig av allting tycker jag? Sen skulle det aldrig falla mig in att dela med mig av saker på en blogg som sexliv eller skitsnack eller om jag skulle bråka med någon någon gång (vilket händer väldigt sällan)... Men annars är jag nog en öppen person - kanske lite för öppen ibland enligt vissa, men det struntar jag i - jag är ju bara en enda liten individ av flera miljarder här på jorden ;) Right?! :)

Mår du bra?
Kram Carro

Anonym sa...

Jag tyckte att andra filmen var bäst. Sen första och sist tredje. Det är nog avsaknaden av aktion och handling i sista filmen tror jag? Det är ju mest prat och massa olika människor och folk? Du då? Kramis

Marica sa...

Klart att det kommer gå bra, det verkar ju va en jättekul idé :)

Ska bli spännande att se vad de tyckte sen!

KRAM