söndag 29 november 2009

Saffransgifflar

Har haft en jättetrevlig helg i Lundsbrunn tillsammans med Rikards familj!! Härligt bad och bubbelpool och supergott julbord! Ni skulle sett efterrättsbordet ;) paradis för små sockergrisar! Tyvärr blev det inte så mycket bilder tagna för min del...

När vi kom hem var jag så uppe i varm så jag ställde mig o baka,
saffransgifflar med vaniljfyllning.
Har aldrig provat det receptet innan, men det blev hur gott som helt så jag kan verkligen rekommendera det.
Perfekt till adventsfikat :)
Bilden är klickbar så ni ser vad som står ;)

Snart måndag o ny vecka igen... praktik för hela slanten! Kommer vara såå kreativ tillsammans med barnen förstår ni, hejja mig!

4 kommentarer:

Marica sa...

Låter mumms!
Här blev det vanliga lussebullar :)
Jag ska vara kreativ med mina elever på onsdag jag :)
Tänkte nog baka nåt å bjuda dem på på fredag... kladdmuffins eller så kanske jag köper glass... beror på hur lat jag är :)
KRAM sweety

Malin sa...

Åhhh, det lät riktigt gott! Vad duktig du är som bakar! Jag ska baka i veckan, ska absolut testa ditt recept.

kram!

Fröken Ellinor sa...

Åh jag dräglar och julbordet i Lundsbrunn lät inte heller fel. Jag tjatar på att vi ska gå ute vid Spikens Fiskeläge(vid Läcköslott) men det är svårt att få bord.

Kul med VFU, vilken åldersgrupp är du i nu? Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Hahahah det känns bättre nu och det är ingen fara, de hade ju aldrig skrivit ut det annars.Men vädret gör att jag blir så stel och konstig.

Fast just när man svalt tabeltten och läst på fass var det sådär..

Ja, det förstår jag verkligen. Det är skönt att komma in i klasser som man känner.

Kramar