måndag 23 november 2009

Vaccinerad och klar

Nu är vi vaccinerade jag o Rikard, var där nästan i sista minuten o trodde de skulle vara bamseköer, men icke. Var bara tre personer framför oss så det gick fort som attan :)
Det gjorde inte ens ont... Nu är det bara att vänta på biverkningarna, har liksom inte alls tid att vara hemma nått nu så det är bara att bita ihop...

Jag som var så emot att vaccinera mig från början, har nu gjort det,
vill ni veta anledningen?
Jag känner och tänker såhär, det finns en anledning till att man har gått ut med att
HELA
befolkningen ska vaccinera sig.
Det är första gången någonsin man går ut och massvaccinerar folk mot någon sjuka och då måste det ju ligga massa allvar i det... och jag har faktiskt ingen lust att bli jättejättedålig och som sagt... inte tid heller!

nu är det gjort, och det känns ganska bra!
Har ni vaccinerat er än? Ska ni vaccinera er?

8 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Jag ska vaccinera mig, vet inte bara när. Av samma anledning som ni ;-)

Åh, jag tycker också om att baka OM man finner bra recept, blir liksom lite roligare då.

Ja, ge det en chans, som sagt så fick jag mina fördomar på skam...Men man ska ju ha i åtanke att den är baserad på en ungdomsroman.

Skippa böckerna och se filmen ;-)

Tack! Jag har cirka 55 st att läsa och det tar sin lilla tid även att man har bedömningsinstruktioner.

Kram kram kram

Fröken Ellinor sa...

Jag vet, man blir sådär sugen om man säger så...Mamma är allergisk mot penicilin och ville vara säker så hon rådfrågade läkaren. Ärligt svar i alla fall...

Ja, ska ta och investera i några bakböcker när bokrean kommer, alltid bra att ha. :-)

De går i trean på gymnasiet så de är 18-19 år. De är ambitiösa vilket är fantastiskt kul, men det blir stora högar.

Kram kram

Marica sa...

Jag har ju vaccinerat mig men är fortfarande mer för nej.. ha ha...

Hoppas du slipper biverkningar!

Nu ska grabbarna sova för jag ska ju se på ullared ;)

Puss

Anonym sa...

Jag ska självklart vaccinera mig! Jag måste bara göra tester först så att jag vet att jag inte är allergisk mot vaccinet :)

PSSSSSST - förresten - frågan om Ao Nang kom ju bort!

Kika på den här kartan och se hur det ser ut med hotell:
http://www.thailandresor.se/krabi/hotell-ao-nang-beach-karta.html

Vilken klass vill ni ha på det? Vad får det kosta? Ligga nära stranden eller en bit upp på vägen? Med liv och rörelse utanför eller en bit bort med lugn och ro? :)

Kram!!

Anonym sa...

Tack förresten tjejen för din fina kommentar inne hos mig om Anna! <3

Och nix pix - ett år nästa vecka - så det är inte så länge men man måste ju börja nånstans ;)

Kram Carro

Malin sa...

Vi ska vaccinera oss hela familjen. Axel har redan vaccinerats, tjejerna får sina i morgon i skolan så bara jag och karln kvar... lite småjobbigt då jag i grunden är emot massvaccinationer. Vi har redan genom åren tagit en hel del vaccinationer så det känns inte som man vill ha mer konstiga ämnen i kroppen. Men, men...
Berätta om det blir några biverkningar, hoppas dock inte!

Sofia sa...

Nej det ska jag inte.

Anonym sa...

Tror inte på svininfluensan. Inte mer än någon annan influensa iaf. Ni har blivit lurade ;-)