tisdag 3 november 2009

Baka baka liten kaka

Kom hem från skolan och var sjukt sugen på att baka. Det fick bli Leilas Rågsiktskakor.Fullkomligt älskar hennes bakbok -Leila bakar, den har blivit som min bibel! Många recept finns även på internet. Första gången jag bakade dom o jag måste säga att de blev hur goda som helst, lätta som en plätt också ;) Nackdelen med bröd är ju att de ska jäsa så förbaskat länge....

....men det är det värt i längden. Med nybakad bröd, te, nya Johan Falk filmen och älsklingen i soffan var det värt varenda minut :)

För mig är bakning avkoppling, hur är det för er? :)

11 kommentarer:

nathalie sa...

På Torsdag ska jag till Stockholm men gärna när som hellst i veckan :) var det den ända gången ni kunde ?? Mumms med färskt bröd. Puss

Emelie Vendela sa...

Ser jättegott ut. :) Mkt fin blogg förresten :D

maria sa...

kikar in och lämnar ett avtryck :)

hoppas du haft en bra dag :)

maria sa...

ja visst är de kul med nya läsare :)
ett företag som tar hand om vanvårdade djur :)

maria sa...

tackar :)
jo de behövs tyvärr :( men de kostar lite väl mycket. men jag har målet att lösa de för några iaf :)
vad ska du ha för dig för roligt idag då?

maria sa...

precis :) trevligt trevligt.. jag gör inte mycket alls... arbetslös som jag är.. hehe

Sandra sa...

Åh va gott det ser ut :D

Nix blev inget köp :) Tänkte prova några liknande i stan innan och kolla så jag passar i dem först :D Finns billiga på tradera Nya också såg jag så tänkte köpa därifrån :)

Pusspusss

Ludmilla sa...

Oj vad gott det ser ut! Nu blir jag också sugen!

Fröken Ellinor sa...

Jag är alldeles för bekväm av mig att baka, jag tycker verkligen att det är skitkul när jag väl gör det men faster har ett bageri och vi har ett riktigt bra bageri i närheten av jobbet.

Kram :-)

Fröken Ellinor sa...

Inte för att jag nyttjar det så ofta som jag kanske borde men det är som du säger, hemlagat är det bästa!:-)

Ja, det blev vinter direkt idag. Det är okej, bara det lägger sig snart...

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jo, men jag har det bra så här mitt i veckan. Är förhoppningsvis ledig imorgon, det beror på om min kollegas dotter blir frisk eller inte.. Håller tummarna för ledigheten har jag sett fram emot..

Hur har du det? Händer i helgen?

Kramar!