torsdag 19 november 2009

Kreativ dag 2

Vi har haft ännu en kreativ dag i skolan. Morgonen ägnades åt robotbygge, på förmiddagen hade vi bild och efter lunch musik.
Roligaste dagen i skolan på länge :)
Och ja, jag går på Högskolan, så ni inte tror något annat ;)


Vi gjorde skulle skapa en miljö där barn trivs, så vi valde att göra ett stort bollhav. Man blev riktigt sugen på att hoppa i själv :) Jag riktigt längtar tills jag är klar med utbildningen o kan komma ut och jobba och göra sådana här saker med barnen,
jag vill jag vill jag vill!

Det regnar i Skövde, tror det har regnat i minst en vecka nu. Åtminstone är det så det känns och det är ju inte direkt uppiggande... Snart snart är det dags för adventspynt och julbak, nästan dags att börja planera lite :)
Är det något som har något tips på något bra julgodis? :)

8 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

När man går pedagogen så måste man tyvärr ibland förtydliga att det är en högre utbildning man faktiskt går ;-). Jag saknar faktiskt att arbeta med de yngre åldersgrupperna då jag är barnsligt förtjust i alla sådana saker som kreativ målning och dyling.

Jag brukar göra dessa på jul: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=19287

Kram kram

ida sa...

okej, härligt att höra. med mig är det bra oxå :)

Anonym sa...

Näe, inget vaccin här än, vet inte om jag tål det än och måste ta tester på sjukhuset =(

Men så snart jag är pigg och kry ska jag göra det :)

Kramis!!

Marica sa...

Nä men oj vilken snygg båt, undra vilka som har gjort den??? Jag lånar bilden :)
Julgodis.. hmm får fundera lite..
Ses imorgon, jippy jeehoo!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Roligt att leka om dagarna, inte alla som får :)

Igår var vi ute i spöregn och gick en promenad, sen bjöd svärmor på pannkaka. Sen var det bara hem och lägga sig!

Ska ni göra i helgen då?
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

I helgen ska vi bort till ett par kompisar och titta på film, Änglar och demoner! Sen blir det det vanliga tvätta och städa. Ska titta över lite adventspynt och div saker också..

Mysigt med besök av pappa, ska ni hitta på något speciellt?

Hoppas du får en mysig helg och vi hoppas på lite bättre väder :)

Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Japp jag tror det! Ska hem och prova och sätta upp dem med silvertejp :) Se hur länge de sitter kvar..

Aha, spännande! Hoppas jag tycker den är bra också.. Har bara sett halva 1:an, tyckte den var så där..

Kram

Fröken Ellinor sa...

Ha en kanonbra fredag, kram :) Förresten, mår du bättre nu?