tisdag 24 november 2009

Boktips
















Jag har precis läst ut Luftslott som är skriven av Shelia
O´Flanagan. Älskar verkligen chic böcker, så skönt att drömma sig bort i en annan värld och veta att hur det än går i boken så slutar det lyckligt. Har även läst Den jag ville ha av samma författare och gillar den jättemycket också!

Andra chic böcker som jag verkligen kan rekommendera är Denise Rudbergs böcker,
Lättlästa och good-feeling böcker hela bunten!

Ett annat boktips jag har är En sorts kärlek som är skriven av Ray Kluun. Grät mig igenom hela boken, så gripande var den!!

Har ni några boktips??! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipsen - jag har läst alla! :) Haha. Det är inte för intet som jag kallas för "Malen" ;)

Kramis!!

Malin sa...

Åh vad bra med boktips. Jag är precis på väg att beställa så jag behvöde verkligen alla tips jag kunde få ;-)

Några av dem har jag redan läst och gillat så det verkar vara min stil!

Kram,
Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Skoj med boktips :) Har snart läst ut hela Twilight sagan så lite andra boktips tackar man för..
Ska ta och köpa Luftslott, Den jag ville ha har jag och har läst så jag är bra sugen på att läsa den andra..

Allt bra här! Mitt i veckan, skönt! Längtar till helgen, adventspyssla och dricka glögg..

Hur mår du?
Har du för dig idag?
Kraaaam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag bara älskar bok nr 1 och 2, 3:an var också bra men den 4:de som jag läser just nu är inte lika bra som dom andra.. Tyvärr!
Märks ganska väl att ettan och tvåan är mina favoriter, läste ut dom nästan på en dag.. De andra 2 har gått lite trögare att läsa!
Ska bli spännande att se hur filmen New Moon är jämfört med boken. Twilight boken är ju liksom lite mer personlig, mer tankar och lite djupare än filmen. Blir ju så med böcker! Många tårar har jag grinat när jag läst dem *ler* Man är ju lite känslig... hihi!

Nej, ingen spruta för mig! Tycker att det är rätt över "hypeat" detta med svininfluensan...

Idag ska jag träna efter jobbet, sen blir det hem och göra lite mat och titta på Bonde söker fru och Efterlyst :)

Ska du göra resten av veckan då?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tycker abslout att du ska läsa allihopa, de är värda att läsa. De är nog de enda böcker jag har känt att dessa kommer jag att kunna läsa om igen..snart! Sen är jag ju ett Twilight-freak enda ut i fingerspetsen :P

I kväll blir det träning på gym, sen blir det hem och dricka te och titta på Bonde söker.. och Efterlyst.
Imorgon ska vi till svärmor och fredag blir det att veckohandla.. I helgen är städning inbokat och så har vi tänkt att hyra Transformers 2...
För övrigt blir det bara lugnt och njuta av advent.. Lite glögg blir det nog också!

Kram Maria

marica sa...

Jag vill läsa en bok som jag inte vet vad den heter....... :) Bra va?
Men jag ska försöka läsa lite nu på jullovet, det är man värd efter att bara plöja litteratur!
Puss