tisdag 17 november 2009

Kreativ dag

Jag tog mitt förkylda jag och gick till skolan idag, gick bättre än jag trodde. Dagen har minst sagt varit kreativ. Vi har lärt oss hur handdockor ska hanteras av en mycket bestämd dam, närmast otrevlig enligt mig, vi har målat bilder som på något sett skulle föreställa en port och vi har dansat ringdans i korridoren....

Våra fina alster, min i högra hörnet
...ja, en ganska vanlig dag för oss lärarstudenter, åtminstone i den här kursen! Det är verkligen jättebra att få tips och ideér till både praktik o till det verkligen arbetet sen efter utbildningens slut plus att det är väldigt roligt att inte alltid sitta still i skolbänken utan att få göra något mer praktiskt.
För det har vi verkligen gjort idag :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin header på Simsjön du har fått upp :)

Hoppas att du har en fin dag idag!

Kram Carro

Fröken Ellinor sa...

Hahahahhaha jag känner SÅ igen mig, så mycket. Handdockor och dylikt är ett obligatorium.

Vilken fin header du har, fick julkänslor. Kram på dig

Fröken Ellinor sa...

Nej, hittade inget men jag har inte heller några förväntningar på att göra det. Har blivit luttrad genom åren...Men fikat är kanon :)

Hahahha jajemen vi fick också leka med dockor och fixa med dem. Läraren låter som en äkta pedagog lärare, tror bestämt att de stöps i samma form :-)

Kramar

Marica sa...

Visst är det simsjön?? Fint!
Himla snygga alster! Laddar redan för torsdag kl 8:15....... KRAM!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Kul att känna att man haft en kreativ dag! :) Såna dagar behöver vi fler av, iaf i denna mörka tid..

Händer idag då? Något bättre i snuvan?

Kramar!

Sandra sa...

Hihi aa som tusan :D

Ja eller hur :D Vet du hur det funkar på Make up store i Skövde? Om man kan få gå en sån kurs där eller om det bara gäller i butiker i storstäder?

Vi åker den 27 dec. och är borta en vecka :D Kommer bli så härligt :)

Pusspusss

Sofia sa...

Vi har haft den damen i en annan kurs nu med hennes förbaskade Dockor:/ Så du blir inte av med henne.