torsdag 14 februari 2013

bloggträff del III








Tack för alla era kloka kommentarer i inlägget nedan. Det är så roligt att höra andras tankar och åsikter!
När vi ändå pratar mat så fortsätter vi med den härliga lunchen vi fick hemma hos Sofi!


Ja, medan vi andra smög runt i det fina huset dukade Sofi upp maten. Marinerad kycklingfilé och grekisk potatissallad. Lite sommarstuk över det hela. Härligt.







Mycket gott smakade det och vi tog allihop receptet. Receptet som var från Smultrongårdens alldeles egen bok. Där för övrigt även värdinnan själv medverkar.



Till efterrätt dukades dessa vackra skapelser fram. Kladdkakemuffins med grädde och bär. Så gott tillsammans med en kopp kaffe.
Vi satt länge vid bordet och pratade. Tiden gick alldeles för fort och vips var det dags att åka till tåget.

Jag ser tillbaka på lördagen med värme. Jag är så glad att ha träffat dessa härliga tjejer i bloggvärlden. Ni är fantastiska!
Vi ses snart igen!

KRAM

7 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fint du skriver, blir alldeles varm i hjärtat!
Så kul att ni gillade maten, kycklingen är en favorit här hemma:)
Håller med om att tiden gick alldeles för fort! Men snart ses vi igen och jag längtar redan!:)

Ha en mysig kväll!

Kram på dig fina!

Madeleine Berglund sa...

Mmm, mums, ser sååå gott ut. :)

Kia sa...

Maten såg himla god ut! Och bättre blir det i trevligt sällskap.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

FruNeroLindström sa...

Tur jag har ätit redan ;)
Är så nyfiken på vad tidningen varit på besök om ;)

Hoppas kvällens träning gått bra med. Här är det lite snuva och känningar i halsen så hoppade dagens pass. Vill ju inte dra på mig något nu när vi åker på semester nästa vecka.

Hoppas ni får en riktigt mysig kväll nu, kram Malin

Villa Carl Larsson sa...

Vilka fina bilder. Jag längtar tillbaka, men snart ska vi ju ses hemma hos fina du. Tur det! :)

KRAM

Ekenäsliv sa...

En så mysig dag ni hade!!:)
Attans att ni bor så långt bort, och vid just detta tillfälle var jag ju vääääääääldigt långt bort;-)
Ha de så fint!
Kram Anna

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

Åh vad mysigt det ser ut! :) Och god mat och allt!
:D
Kramis