tisdag 5 februari 2013

knopparna har slagit ut

Äntligen har mina knoppar i köket slagit ut. Roligt att få se vad det egentligen var jag hade köpt ;) Små söta pärlhyacinter är det som kommer!


Vintern vill ju fortfarande inte återvända. Slask och blött är det ute. Och grått. Inge roligt alls. Man får trösta sig med att det i alla fall är ljust mycket längre på eftermiddagarna. Det gillas!


Jag bara älskar mina Green Gate muggar. De används flitigt här hemma. Har haft de i flera år och de håller fortfarande färgen med. 

Vi har inte löst tapetproblemet än. De på färghandeln kunde inte hjälpa mig. Skit! Vi ska nog prova sätta upp den tapeten vi har och hoppas det inte ser så tokigt ut ändå. Annars får vi väl måla om hela hellen... Något vi ABSOLUT vill undvika! 
Usch, hatar när det krånglar!!

KRAM



11 kommentarer:

Linda sa...

Vad jobbigt med tapeten. Det är så frustrerande när det inte blir som man vill.
Jag ångrar att vi inte målade alla väggar vita istället för att tapetsera. Då är det mycket enklare att fixa igen hål m,m när man vill flytta hyllor eller tavlor.

Nu ska jag iväg och fixa naglarna.
Ha en bra dag!
Kram Linda

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Jobbar du inte idag?

Vad tråkigt det är när saker och ting krånglar. Man blir less och tappar lusten. Hoppas det löser sig utan att behöva måla om hela hallen.

Vi mår bra. Har precis ätit frukost.
Längtar här med till lördag ;)
Men imorgon ska jag faktiskt in och jobba några timmar. Var ett möte som jag behövde vara med på.
Och på fredag är det en tur till badhuset med en kompis och hennes barn. Så förhoppningsvis kommer dagarna fram till lördag gå fort :)

Slask? Vi som har vitt igen. Det har snöat sen igår. Så på lördag lär du få se vintern igen om det inte kommer till er innan.

Nu ska Micke åka och träna på rehab. Sen när han kommer hem blir det en sväng till Ica för min del. Tomt i kylskåpet. IGEN!!

Ha en bra dag! Kram

FruNeroLindström sa...

Så mysigt när det slår ut. Jag förstår att du älskar de där muggarna. De är så otroligt fina.

Haha, ja träningsvärk är verkligen hatkärlek ;) känner ju endel efter söndagens body pump som jag inte heller hade kört på länge. Så sen får jag nöjja mig med promenader ons-tors tror jag efter kvällens pass ;)

Ja, men klart jag vill. Åh så spännande det ska bli att ses på riktigt :)

Ha en riktigt mysig dag fina du. Kram Malin

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Vilken trevlig överraskning, pärlhyacinter gillar jag! Usch, för strul när man grejar, det ska ju liksom bara flyta på.. Hoppas det löser sig!

Kram Johanna

Kia sa...

vädret kunde ju vara bättre men men bara gilla läget!
Kul med tjejmilen, speciellt när man är några stycken. Är ni anmälda som ett lag med picknickkorg efter? Får ni fixa likadana tröjor eller nått så ni syns. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Ps. Klart du klarar under timmen.

Anonym sa...

Håller med dig, strul aldrig kul. Vårt nya tv rum är nästan klart bara Ikea luckorna kan beställas nån gång, vi har försökt sen november men antingen finns de ej eller oxå så är de slut på lagret, hopplöst.
Kul är iaf att i morgon flyttar Bergatrollen in på Tomtegården, ska bli skönt med större lokal.
Sen är det toppen att PAPPA får komma hem senast torsdag, skönt att hans liv rättat till sig efter flygolyckan den 30 november.
Kram Marie

Madeleine Berglund sa...

Se vilken liten sötnos till pärlhyacint. Kanske blir det bra när tapeten väl kommer upp. Det är bara kanske nu i början man stirrar sig blind på "felet"?!
Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Se vilken liten sötnos till pärlhyacint. Kanske blir det bra när tapeten väl kommer upp. Det är bara kanske nu i början man stirrar sig blind på "felet"?!
Kram Madeleine

Anonym sa...

Så fint med pärlisarna i muggen.
Ha en fin dag
Kram
AC

Vita huset 28 sa...

Hej där ja visst ska de bli kul med bloggträff i helgen. Bara jag hittar dit hahah

Vart bor du?

Kramn Camilla

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

Svar:
Varsågod! :) Så lite så! Tycker att du är skitduktig! Och fin (fast det är du ju alltid oavsett) :)
Hoppas att din blogg kommer upp snart också - tråkigt när det är nytt och inte fungerar =(
Kram på dig!