fredag 22 februari 2013

pannkakor och trött kropp

Vi har verkligen fått dille på pannkakor här hemma. Pannkakor med extra mycket protein i. Och vi tycker de blir precis lika goda.

Jag använder helt enkelt något extra ägg i och smaklöst proteinpulver. Dinkelmjöl, mjölk, bakpulver och lite vaniljsocker åker alltid i också. Allt på en höft. Sen vispar vi grädde, som vi blandar i kesella i. Och så frukt till. Finns ingen mumsigare kvällsamat just nu. Bra mat är det med då du får i dig bra proteiner, kolhydrater och naturliga fetter.

Och när man äter dom på de fina tallrikarna från Mateus blir torsdagen genast lite roligare.


Efter ett skönt träningspass sitter pannkakorna extra fint. Bröst och axlar har fått sig en omgång idag. 
Just nu känns min kropp ganska sliten. Känner mig liksom trött och har lite träningsvärk här och var som inte vill ge med sig. Men kroppen svara ändå bra på övningarna så jag kör på. På lördag blir det en vilodag. Men först laddar jag för knäböj och intervaller i eftermiddag.

Nu ser jag fram emot fredagsfika på jobbet. Alltid lika uppskattat. Särskilt om man har lyckats hålla sig borta från sötsakerna annars i veckan.

KRAM

Neeej... Ingen artikel på nätet än. Jag som vill kunna visa er nu nu nu!

5 kommentarer:

Tove sa...

Ser mumsigt ut:) läste din artikel i tidningen;) vad du är duktig <3 massor av kramar från oss:)!

Sofi sa...

Hej vännen!

Å så gott det ser ut!
Vi brukar också göra nyttiga pannkakor med dinkelmjöl och vetegroddar, så gott!
Vet du, jag har lyckats hålla mig borta från både sötsaker och mjukt bröd hela veckan:) tyckte jag var värd fredagsfika och njöt av det:)

Nu blir det en sväng på stan innan jag åker hem till fredagsmyset:)

Ha det fint kära du!

Kram på dig

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

Åh vad gott det ser ut! :)

Trevlig helg vännen!
Kramisar

Anonym sa...

Det ser jättestort ut!! Tallrikarna är så fina!!! Du blir de bestickrepiga? Hur kör du dina i
Intervaller? Frågor frågor:))) nu skall jag läsa ikapp här inne lite<3 kram

Junitjej sa...

Vad det ser gott ut!