tisdag 12 februari 2013

bloggträff del II

Efter besöket på Smultrongården gick bilen hem till Sofi
Deras fina röda hus med vita knutar gränsade mot en skogsglänta, så himla mysigt!


Värdinnan själv öppnar presenter. För självklart ska man ha det när man bjuder till bloggkalas.



Vi gick husesyn. Med våra kameror i högsta hugg. Så som bloggerskor gör ;) För att fota allt fint. För det var verkligen ett fint och trivsamt hem!


Fina Maria!



Det var härligt att gå runt och sörpla inspiration. Känslan som ofta uppkommer när man kommer till ett vackert hem kom, suget på ett större hem, ett eget hus...


Den tvättstugan skulle inte jag tacka nej till :)


Vi fotade lite till. Pratade, berättade och skrattade. Under tiden dukade värdinnan bordet. Och vi bjöds på väldigt god mat och fika. Så god att det krävs ett alldeles eget inlägg om det senare.

Jag fick ett väldigt spännande mail igår eftermiddag. Det är en förväntansfull och lite nervös bloggerska här idag. Ni ska få höra, sen :)

Har ni ätit någon semla idag? 
Jag åt en halv minisemla, var bara tvungen liksom! Får bli en hel i helgen sen :)

KRAM

9 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Ja vilken dag vi hade. Så fina bilder.
Här har vi sjukstuga tyvärr. Stackars liten.
Massa kramar

Therese sa...

Verkar ha varit supermysig träff! Å så fitn det blev med tapetseringen, förstår du är nöjd! KRAMAR

Sofi sa...

Hej vännen!

Å vilka fina bilder du tagit:)
Tack för dina gulliga ord om mitt hem, de värmer:)
Det är så kul att se bilder på sitt hem från någon annans synvinkel.

Men du, nu blev jag jättenyfiken? Vad är det för mail, vad händer? Så spännande! Nu blev jag också lite nervös;) Hihi

Var så sugen på en semla när jag åkte hem från jobbet, men jag ska vänta till helgen jag med:)

Kram på dig fina!

Vit dröm sa...

Vad roligt med bloggträff! Härliga bilder, förstår känslan om att vilja ha ett eget hus (samma här;)
Nope ingen semla här, men liiite sugen är jag allt!
Ha en skön kväll!
Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Har du haft en bra dag?

Vi hade en lugn söndag. Gjorde inte alls mycket. Var ute en sväng och åkte pulka. Det var väl det vi gjorde.

Igår var jag in och jobbade i någon timme. Hade ett protokoll att renskriva efter förra veckans möte. Så jag passade på igår. I morgon fyller Nenya 8 år. Och vi ska bjuda svärmor och min faster på lunch.
Resten av veckan är oplanerad.
Vad hittar du på?

Jag svarade precis FruNero på hennes kommentar så nämnde jag också att vi smide planer om en träff i Skövde.

Kramisar!

FruNeroLindström sa...

Underbara bilder du tagit.

Så kul att höra om hur andra lägger upp sin träning. Körde mycket gym förr innan Dixie. Sen fick tiden prioriteras om lite för att hinna träna med henne med också. Men körde också då uppdelat 4-5 pass i veckan.

Grymt retsamt att säga A och inte B, nyfiken på mailet där du ;)

Här har det annars varit en lugn dag, och en mini-semla fick det allt bli ;) Årets 3:e och sista.
Tack för omtanken. Huset känns konstigt tomt och Zlatan är lite orolig. Men tyvärr var det tvungen att ske, men vi har många fina minnen.
Ha en mysig kväll, kram Malin

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

SV:
Åh vad roligt! Det ser jag fram emot att läsa! :D
Kraaaaam!

anettan sa...

Vilket fint hem, fina bilder. Ha en fortsatt bra kväll. Kram Anette

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Jätte kul att se bilder hemifrån Sofie. =) Ni verkar haft det jätte bra och ätit jätte gott dessutom. Mums!

Ja, tack helgen var toppen. Var till Ikea med en kompis i söndags och har hunnit med att pyssla och fixa här hemma. Jag verkligen älskar att få göra det i lugn och ro. Nu har jag tex planterat om alla krukväxter. =D

Nu har jag börjat simma, otroligt skönt och härligt!!!

Vi har blivit observerade på jobbet i två dagar, pust.. Känns konstigt och olustigt när två personer sitter tyst och bara iakttar oss. Det tyckte nog barnen också.

Har du blivit det någon gång?

kram kram
Madde