onsdag 27 februari 2013

grymt bra träningsdag

Jag har haft en grymt bra träningsonsdag! 
Jag gjorde personbästa i bänkpress, vilket jag inte trodde jag skulle klara än på några veckor. 45 kg studsade (?) upp betydligt lättare än vad jag trodde. Två gånger till och med. Blev lite väl kaxig och gick på 50 kg med. Men där sa det stopp! Men ibland är det bra att prova på en tyngre vikt så känns den lite mer bekant nästa gång.


Fröknäcke är något jag bakar regelbundet här hemma. Knäckebrödsburken är aldrig tom. HÄR hittar ni receptet. Den här gången bytte jag ut dinkelmjölet mot majsmjöl. Det rekommenderas! 
Mums med massor med bregott på ;)

KRAM fina ni!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses Petter!! Dig vågar jag inte utmana!,du är så stark!! Jättebrajobbat sug på känslan! Kram

Greve Perra sa...

Grymt! Kör hårt med träningen!
I helgen blir det röj! :)

FruNeroLindström sa...

F*n vad du är grym. Gillar inte att använda svordomar, men den gick inte stoppa!
Grymt bra. Kör du med skivstång då eller i en sådan där "skivstångsmaskin" eller vad man ska kalla den (fattar du?).

Måste ta mig i kragen och börja göra det där knäcket.
Här äts nästan bara bröd i form av knäcke både av mig och mannen. Men nästa vecka när jag har "ledigt" kanske jag äntligen kan få tummen ur.

Nä, nu ska jag sätta fart. In till gymmet och köra lite ben och rumpa nu innan jobbet.
Ha en riktigt härlig Torsdag, kram Malin

Linda sa...

Fasen vad duktig du är!!!! Bra jobbat!

I förrgår var det en reparatör här och bytte mattan på löpbandet. När Jocke ställde sig på det på kvällen gick det i tio minuter innan det lade av. Helvete, rent ut sagt! Så nu måste vi emballera det på något vis för återförsäljaren ska skicka en DHL bil för att hämta det och köra det till dem i Varberg för att deras reparatör ska kunna kolla vad som är fel. Hoppas att vi får ett fungerande löpband innan sommaren. :(

Ha en bra kväll!
Kram Linda